Ingezonden persbericht


Datum: Amsterdam, 15 december 2008

Martin Hersman naar NU.nl

Amsterdam, 15 december 2008 - Martin Hersman start per 1 januari 2009 als product manager bij de Business Unit van NU.nl. Hersman krijgt hiermee de dagelijkse leiding over NU.nl en geeft sturing aan het team van product managers die verbonden zijn aan de NU.nl merkextensies waaronder NUzakelijk, NUsport, NUwerk, NUfoto en NUjij.

"De afgelopen twee jaar is de Business Unit van NU.nl hard gegroeid", zegt Joris van Lierop, uitgever NU.nl. "Om de opgestarte activiteiten te borgen en te verbeteren en tegelijkertijd onze ambitie om te blijven uitbreiden te kunnen waarmaken, zijn we op zoek gegaan naar iemand aan wie we de staande operatie kunnen toevertrouwen. Martin heeft ervaring aan zowel adverteerders zijde als in de consumentenmarkt en brengt vanuit zijn ervaring en achtergrond nieuwe ideeën met zich mee. Daarnaast heeft hij een sterke drive die past bij NU.nl en de passie voor nieuws die we zoeken."

Martin Hersman (1974) heeft na zijn schaatscarrière diverse marketingfuncties bekleed bij Vitae, KPN en de afgelopen 2 jaar bij Simyo. Naast zijn werkzaamheden is Hersman tv-commentator bij de grote schaatstoernooien. Hersman: "Ik ben er trots op om deelgenoot te worden van NU.nl. Het product, het enthousiasme en de gedrevenheid van het team passen goed bij mij. De professionals met passie die bij NU.nl werkzaam zijn, doen mij aan mijn topsportverleden denken. Een van mijn ambities is om samen met het team de lezers en gebruikers nog meer te betrekken bij de ontwikkeling van NU.nl."

Joris van Lierop blijft als uitgever verantwoordelijk voor de gehele Business Unit waarin naast NU.nl ook NU.tv is ondergebracht.

VOOR DE REDACTIE

Beeldmateriaal van Martin Hersman is beschikbaar via: http://marketing.ilsemedia.nl/martinhersman

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 160 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 15 websites, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi en mobiel.Kieskeurig.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl.