Interpolis wint Customer Contact Award

16/12/2008 10:13

Interpolis Verzekeringen N.V.

TILBURG, 16 DECEMBER 2008 - Voor de wijze waarop Interpolis zijn klantcontact organiseert, is de verzekeraar beloond met de Customer Contact Award 2008. Interpolis maakt in het contact met de klant optimaal gebruik van alle beschikbare informatie, heeft expliciet aandacht voor het lerend vermogen en is een voorbeeld voor collega-contactcenters, aldus de jury.

Op 11 december is de Customer Contact Award voor het Intelligente Contactcenter uitgereikt aan verzekeraar Interpolis te Tilburg. De award is een initiatief van het Customer Contact Magazine en is bestemd voor de organisatie of instelling die blijk geeft van een intelligente organisatie van klantcontact en dit laat terugkomen in customer experience, in strategie en in de inzet van mensen en middelen.

Volgens de vakjury heeft Interpolis laten zien dat met kennis beschikbaar stellen en het aanhouden van vertrouwen als waarde in de organisatiecultuur slimme zaken kunnen worden bewerkstelligd. Zo heeft Interpolis ook voor contactcenter agents het thuiswerken mogelijk gemaakt en wordt er daadwerkelijk gedaan aan kennisdelen.

Namens Interpolis namen Wim van der Ven (hoofd Schade Particulieren) en Jan Soetens (hoofd Schade Bedrijven) de Award in ontvangst. Jan Soetens: "Ik zie het als een bekroning op onze Glasheldere propositie. Dankzij een goed georganiseerd en gefaciliteerd klantcontact kunnen wij er staan voor onze klanten op de momenten die er voor de klant écht toe doen". Wim van der Ven vult aan: "Het interessante aan deze award is dat niet alleen is gekeken naar techniek en ICT-systemen, maar vooral ook naar mensen. Daarmee is het een mooie erkenning voor de inspanning die wij hier dagelijks met elkaar leveren".

De Award is toegekend door een onafhankelijke vakjury, bestaand uit: Jos Mittelmeijer (Quality Support), Hans van der Plas (T-Mobile), Henny Bakel (Newtel Essence) en Cokky Bosman (TelecomDirect).

Uit het juryoordeel: "Interpolis laat zien dat met een intelligente mix van technologie (kennissysteem, klantcontactgegevens over channels heen beschikbaar, workflowomgeving) en vertrouwen in mensen, het mogelijk wordt dat zowel telefoon als email als post (allemaal gedigitaliseerd) in het contact center worden afgehandeld, dat er op grote schaal met agenten op afstand kan worden gewerkt. Deze keuze werkt in het voordeel van de klant (betrouwbaarheid Interpolis bij claims) en de medewerker (laag ziekteverzuim)."





http://www.interpolis.nl