Ingezonden persbericht


Nieuw RetailActueel.com is kenniscentrum
voor retailend Nederland
Retail Management Center en Profnews bundelen kennis en ervaring

Amstelveen, 16 december 2008- Nieuw RetailActueel.com is hét kenniscentrum voor retailend Nederland, waarin adviesbureau Retail Management Center (RMC) en kennisbank Profnews hun kennis en ervaring bundelen. De nieuwsbrief van RetailActueel.com attendeert 15.000 lezers op nieuwe informatie op de website, die op zijn beurt toegang biedt tot de Retail Databank ­ met redactioneel bewerkte informatie uit meer dan zevenhonderd media, van de afgelopen jaren.

Retail Management Center adviseert vanaf 1986 retailers, groothandelaren, dienstverleners en fabrikanten. Sinds tien jaar verspreidt RMC retailkennis en formulenieuws ook via een nieuwsbrief; RetailActueel. Eerst intern, later ook naar klanten en sinds 2003 in inhoudelijke samenwerking met Profnews. De oplage van de nieuwsbrief is inmiddels gestegen van 3.500 naar 5.000 ­ met in totaal 15.000 (mee-) lezers. Vanwege de enorme belangstelling, besloten RMC en Profnews hun kennis en ervaring ook te bundelen in de RetailActueel.com-website.

Retail Databank
De website van RetailActueel.com ontsluit de Retail Databank, middels een Google- achtige zoekstructuur: altijd, overal en voor iedereen. De Retail Databank bevat alle belangrijke retailinformatie van de afgelopen jaren, uit meer dan zevenhonderd media, en wordt zorgvuldig bijgehouden door een deskundige, tienkoppige redactie. In de databank wordt snel en eenvoudig gezocht naar bijvoorbeeld het laatste formulenieuws van HEMA, de opkomst van Lidl en wat dat betekent voor Aldi, en over de nieuwe winkelstad van Nederland.

PublieksWerk / RetailActueel

Bovendien is de Retail Databank uitermate geschikt voor onder andere journalisten, consultants, marketeers en reclamemakers, die voor een nieuwe klant of interessant onderwerp meer informatie nodig hebben om deskundig te kunnen adviseren of een interessant artikel te kunnen schrijven. Die informatie kan snel en eenvoudig worden gevonden in de databank.

Nieuwe opzet nieuwsbrief
De wekelijkse RetailActueel nieuwsbrief bevat de inleidingen van de artikelen op de website van RetailActueel.com. De frisse vormgeving biedt een helder menu voor een snelle keuze. Lezers kunnen zich op de website aanmelden voor de nieuwsbrief.

"Deze ontwikkeling steunt ons streven om hoogwaardige retailkennis en -ervaring te genereren en te delen voor beslissers binnen ondernemingen", zegt Hans van Scheerdijk, hoofdredacteur van RetailActueel. "De RetailActueel Nieuwsbrief, de Website en de Retail Databank zijn een logische stap, nieuwe ideeën om onze dienstverlening verder uit te breiden zijn in de maak."

Lezers
Het huidige abonneebestand ontvangt de vernieuwde nieuwsbrief vanzelf. Uit eigen registratie blijkt dat van deze huidige lezers ruim zestig procent een functie heeft op managementniveau, zoals commercieel manager, formulemanager, retailmanager, new business development manager en vastgoedmanager. Bijna twintig procent van de lezers functioneert op directieniveau of is eigenaar. RetailActueel mag dus vooral beslissers in retail tot zijn lezerskring rekenen.

Over RetailActueel
RetailActueel is het Nederlandse retailkenniscentrum van Retail Management Center en Profnews, in de vorm van een website, nieuwsbrief en databank. RetailActueel verzamelt al tien jaar lang die retailinformatie die, in de ogen van RetailActueel, belangrijk is voor de formule en de toekomst van winkels en retailers. Profnews is een aanbieder van Webnews 2.0-oplossingen. Deze nieuwsproducten zijn gebaseerd op een database met meer dan 300.000 berichten over ruim 2.000 verschillende onderwerpen uit meer dan 700 bronnen.

Meer informatie:
RetailActueel PublieksWerk B.V. Hans van Scheerdijk Mirja van Baggem t: (020) 653 5588 t: (020) 486 21 39 e: info@retailactueel.com e: mirja@publiekswerk.nl PublieksWerk / Retail Management Center


---- --