Betaalbare verkoopstyling dé trend voor 2009


ZWOLLE, 20081216 -- Door zwaar weer op de huizenmarkt gaan veel makelaars en verkopers op zoek naar nieuwe middelen. Een erg geliefd product blijkt de verkoopstyling. Het beeld van de eigen woning is vaak gekleurd waardoor de frisse onafhankelijke blik van een verkoopstylist wonderen doet. Doordat deze styling tegenwoordig ook nog eens heel betaalbaar is, lijkt dit het snelst groeiende nieuwe product in de strijd om de verkoop van woningen.

Nooit eerder stond de betaalbaarheid van mediaproducten zo onder druk als nu. En nooit eerder was de zoektocht naar onderscheidende presentatiemiddelen zo groot. De strijd om snelle verkoop is allang verloren en woningen staan door het uitblijven van marktwerking en de slechte economie veel te lang te koop.

Dit alles vraagt om inzet van nieuwe en bestaande presentatieproducten om het te verkopen huis zo aantrekkelijk mogelijk in de markt te zetten. Omdat het beeld van de eigenaar meestal te gekleurd is en omdat men vaak bang is voor verandering is een verkoopstylist een uitkomst. Met durf en een onafhankelijke blik tovert deze vakman of vakvrouw menig woonkamer om tot een waar sfeervol paradijs. En dat alles met behulp van een minimum aan spullen en investering. Onderzoek wijst uit dat inzet van een stylist meer effect heeft dan een prijsverlaging van de woning. Een ander onderzoekt heeft al eerder aangetoond dat een woning welke voorzien is van een video gemiddeld zes weken eerder wordt verkocht. Door het combineren van deze twee instrumenten kan dus veel voordeel worden behaald door de verkoper. Dat het een trend wordt bewijst de enorme vraag naar dit verkoopondersteunend middel.

"Alleen al in de provincie Drenthe worden maandelijks meer dan 100 woningen gerestyled" aldus Herman van der Haak, directeur van het mediabedrijf Image Report uit Zwolle. Het bedrijf is daar samen met een aantal partners eerder dit jaar een betaalbaar verkoop stylingconcept gestart en dat blijkt een waar succes. Door het effectief combineren van meerdere vakgebieden kunnen gelijktijdig met de styling de mooiste foto's en video's gemaakt worden. De keus om een woning wel of niet te bezichtigen, zo is algemeen bekend, valt of staat met de kwaliteit van de foto's en video. Door eerst professioneel te stylen en direct daarna te fotograferen of te filmen ontstaat het meest gunstige beeld van het object. "En dat kan al voor 195 euro" aldus van der Haak. Hiervoor krijgt de verkoper een fotopakket, hands-on styling en een uitgebreid rapport met bevindingen, tips en aanbevelingen. Door samenwerking met meerdere partijen is dit product in heel Nederland verkrijgbaar, zowel voor makelaars als voor particulieren. Bestelling van het gewenste presentatiepakket kan via de website www.imagereport.nl.