Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

3FM Serious Request 24 uur per dag en interactief te volgen bij UPC

Klanten kunnen doneren en muziek aanvragen via digitale TV van UPC

Amsterdam, 16 december 2008 - Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland ondersteunt voor het tweede jaar 3FM Serious Request. Digitale TV-abonnees van UPC kunnen muziek aanvragen en geld doneren via de UPC-afstandsbediening. 3FM Serious Request is bij UPC niet alleen via Nederland 1 en Nederland 3 te volgen, maar ook via 101 TV en het web. Dit jaar is het thema van de actie 'Een vluchteling is nergens zonder jouw hulp'.

UPC geeft de actie van 19 tot 24 december 24 uur per dag digitaal door via de jongerenzender van BNN, 101-TV (kanaal 28) en via www.upclive.nl. Zowel digitaal als analoog is 3FM Serious Request ook dagelijks te bekijken op Nederland 1 tussen 09.15 en 16.30 uur. Op Nederland 3 is Serious Request 's avonds te volgen. De exacte uitzendtijden zijn in de tv-gids te vinden.

UPC Digitale TV-abonnees kunnen net als vorig jaar en op ieder willekeurig moment tijdens de uitzending muziek aanvragen en geld doneren. Het enige dat zij hoeven te doen is op de rode knop van de UPC-afstandsbediening te drukken. Vervolgens geven zij in zes simpele stappen aan welk nummer zij willen horen en welke financiële bijdrage zij aan de actie leveren.

Het is voor UPC logisch om 3FM Serious Request te ondersteunen. Niet alleen zijn de doelen waarvoor 3FM Serious Request geld ophaalt relevant. De actie biedt voor UPC tevens een goede mogelijkheid om haar innovatieve diensten als interactieve televisie en internet in te zetten voor het goede doel. Zo nodigt UPC haar klanten uit gebruik te maken van haar diensten en maakt zij die relevant voor iedereen.

Over UPC Nederland

Kabel- en mediabedrijf UPC (www.upc.nl) is een toonaangevende aanbieder van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten in Nederland. UPC Nederland biedt meer dan twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 620.200 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft 671.800 breedband internet klanten en bedient 550.600 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september 2008). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verbazingwekkende maar complexe digitale wereld. De 15.000 medewerkers van UPC in Europa streven hiernaar met simpele oplossingen en op een menselijke manier.

Over Liberty Global

Liberty Global is het leidende internationale kabelbedrijf dat geavanceerde TV, telefoon- en internet diensten verzorgt om klanten toegang te bieden tot de wereld van entertainment, communicatie en informatie. Volgens de cijfers van 30 september 2008 beheert Liberty Global ultramoderne breedband- en communicatienetwerken die ongeveer 16 miljoen klanten bedienen in 15 landen, voornamelijk in Europa, Japan, Chili en Australië. Liberty Global heeft ook een aantal belangrijke media en content-activiteiten, zoals Jupiter TV in Japan en Chellomedia in Europa (www.lgi.com).

===

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

UPC Nederland

Ronald Sutmuller

Media Relations Manager

T: 020 775 55 97

M: 06 28 90 48 02

E: rsutmuller@upc.nl

W: www.upc.nl