Ingezonden persbericht


Plantronics wint iF product design award 2009

Contactcenterheadset combineert fraai design met goede functionaliteit

Hoofddorp, 16 december 2008 - Plantronics, Inc. (NYSE:PLT) maakt bekend dat de Plantronics EncorePro(TM) headset de prestigieuze internationale Forum (iF) product design award 2009 heeft gewonnen.

De iF juryleden hebben bijna 3.000 producten van meer dan 1.000 deelnemers in 39 verschillende landen geëvalueerd. De producten werden beoordeeld op criteria als: innovatie, functie, ontwerp, materiaal, ergonomie en milieuvriendelijkheid. Plantronics Industrial Design ontwikkelde EncorePro, een draadgebonden headset voor contactcentermedewerkers. Daarnaast ontwierp het bedrijf de Plantronics Discovery 640 Bluetooth® headset, winnaar van de iF design award in 2006.

'Erkenning voor de EncorePro door een iF design award bevestigt het belang van ontwerpen met de gebruiker in gedachten', zegt Darrin Caddes, vicepresident van Corporate Design van Plantronics. 'Mijn complimenten gaan uit naar het EncorePro designteam onder leiding van Soohyun Ham. Zij hebben goed inzicht in de vraag hoe contactcentermedewerkers onze producten gebruiken. Hierdoor waren zij in staat een headset te ontwerpen die goede geluidskwaliteit combineert met gebruiksgemak en vormgeving.'

Design in het contactcenter
De EncorePro paart pasvorm aan functionaliteit, wat resulteert in een lichtgewicht headset die er goed uitziet en praktisch is. Tijdens een recent onderzoek onder callcentermedewerkers die een proef deden met de EncorePro bleek dat 60 procent van mening was dat de pasvorm van de headset verbeterd was, 65 procent zei dat de geluidskwaliteit beter was en meer dan 70 procent gaf te kennen het ontwerp stijlvoller te vinden dan hun huidige headsets.

De headset bestaat uit eersteklas nylon en bevat puur esthetische details en accenten, die ongewoon zijn voor een contactcenterproduct. De zachte imitatielederen oorschelpen en metalen accenten van het oorstuk laten de oude tijden van de high fidelity speakers herleven en benadrukken de geluidskwaliteit van de headset. De vorm en metalen accenten op de uniek draaiende en uitschuifbare microfoon zijn zo ontworpen dat de microfoon lijkt op een kleinere versie van een de traditionele radiomicrofoon. Een satijnen afwerking en metalen accenten zijn in het gehele product doorgevoerd om de Europese designvisie van de ontwerpers uit te dragen.

Over iF design awards
Sinds de introductie van de iF product design award in 1953 hebben de iF design awards zich ontwikkeld tot prestigieus handelsmerk voor uitmuntende ontwerpen. Bedrijven en ontwerpbureaus gebruiken de award om klanten en prospects bewust te maken van de verschillen in producten en servicekwaliteit die deze onderscheiding betuigt.

Over Plantronics
Plantronics stond in 1962 aan de wieg van de eerste lichtgewicht headset en is sindsdien de voorloper op het gebied van geluidsinnovatie en geluidskwaliteit. De producten borduren voort op Plantronics' ervaring in mission critical communicatie - waaronder ook de ontwikkeling van de headset die Neil Armstrong gebruikte voor het uiten van zijn legendarische woorden "One small step for man..." vanaf de maan. Plantronics' producten voor kantoor, contact centers, mobiele telefonie en entertainment maken communiceren makkelijker, comfortabeler en doelmatiger. De Plantronics-familie bestaat uit de merken Plantronics, Altec Lansing, Clarity en Volume Logic. Kijk voor meer informatie op www.plantronics.com. Plantronics, Altec Lansing, Clarity, Volume Logic zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Plantronics, Inc. Het Bluetooth® woordmerk en de logo's zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en het gebruik door Plantronics, Inc. is onder licentie.

Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong PR
Anke van Heerebeek
T +31(0)20 421 05 65
E anke@l-dj.nl