SNT Groep NV


zetten eerste stap naar betere bereikbaarheid zorgsector

SNT Nederland en Vierstroomzorgring zetten eerste stap naar betere bereikbaarheid zorgsector

Zoetermeer, 16 december 2008 ¿ Bereikbaarheid in de zorg is reeds lange tijd een veelbesproken onderwerp. Zorgorganisatie Vierstroomzorgring streeft naar optimale bereikbaarheid voor haar cliënten. Zij heeft daarom de samenwerking gezocht met het facilitair contactcenter SNT Nederland voor de afhandeling van ál haar klantcontacten.

SNT en Vierstroomzorgring gaan samen zorgdragen voor de centrale afhandeling van klantencontact van alle activiteiten van Vierstroomzorgring. De uitbesteding van klantencontactafhandeling stelt de bij Vierstroomzorgring aangesloten zorginstellingen in staat te focussen op hun core business. SNT en Vierstroomzorgring hebben de krachten gebundeld. Beoogd is verbeterde en overzichtelijke CRM met verlaagde wacht- en afhandeltijden en verhoogde klanttevredenheid als resultaat. Hiermee zet SNT een grote stap op het gebied van klantcontactverbetering in de zorgmarkt.

Per 5 november is reeds een deel van Zorglijn, de inhouse klantenservice van Vierstroomzorgring, bij SNT ondergebracht. In eerste instantie gaat het om de dag-, avond- en weekenddiensten, waarna binnenkort ook de avond-, nachtdiensten zullen volgen. Bij Vierstroomzorgring bestond reeds een langgekoesterde wens om het klantcontact binnen het primair proces te herpositioneren. Het streven is hierbij alle cliënten zo snel en zo goed mogelijk te helpen, waarbij het elektronisch CRM systemen centraal wordt beheerd en dus overzichtelijk wordt gemaakt. In de zorg valt klanttevredenheid immers in hoge mate samen met persoonlijk contact. ¿Iedereen stuit op problemen omtrent de bereikbaarheid in de zorg, maar doordat SNT haar expertise en techniek met betrekking tot klantencontact deelt, zal hier verandering in komen. Dit initiatief getuigt van de enorme goodwill dat ook SNT wil bijdragen aan betere zorg in Nederland en échte belangenbehartiging van onze cliënten. De verhuizing per 5 november is erg goed verlopen. Onze cliënten hebben niets van de verhuizing gemerkt.¿, aldus Marnix de Romph, senior adviseur en programmamanager bij Vierstroomzorgring.

Over Vierstroomzorgring
Vierstroomzorgring is een zorgorganisatie in het westen van Nederland. Haar werkgebied strekt zich uit van Woerden, via Gouda tot Zoetermeer en van Capelle aan den IJssel tot aan Schoonhoven. Bij Vierstroomzorgring werken ongeveer 3500 professionele en gepassioneerde medewerkers. Zij leveren kwalitatief hoogstaande zorg bij cliënten thuis, in verpleeg- en verzorgingshuizen en op de consultatiebureaus. Van oudsher levert Vierstroomzorgring een breed scala aan producten die te maken hebben met de vroegere ouder- en kindzorg, thuiszorg, welzijn en verpleeg- en verzorgingshuiszorg. Vanuit de historisch sterk bepaalde positie, heeft de organisatie de laatste jaren een scherper profiel gekregen. Vierstroomzorgring is een dienstverlenende organisatie gericht op wonen, welzijn, diensten en zorg voor ouderen. Hierbij omarmt zij de benadering vanuit welness in combinatie met welzijn en vermindert zij de dominantie van zorg.

Over SNT
SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter en expert in multichannel klantcontact afhandeling. Met 4 vestigingen en meer dan 2000 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire contactcenters in Nederland. SNT zorgt ervoor dat opdrachtgevers effectief contacten met hun klanten kunnen opbouwen en onderhouden. Op basis van de bedrijfsdoelstellingen van de opdrachtgever optimaliseert SNT de waarde van de contacten per klantsegment. Voor verschillende opdrachtgevers heeft SNT belangrijke resultaten geboekt in de balans tussen kosten en klanttevredenheid, het genereren van inkomsten uit inkomend klantcontact en het verhogen van de conversie op telemarketingcontacten.

Meer informatie
SNT Nederland BV
Nicole Hellwig
t: (079) 368 69 70
e: nhellwig@nl.snt.com