Tessenderlo Group doet een beroep op Cegeka voor de uitbesteding van zijn IT-servicedesk en zijn datacenter monitoring services

16/12/2008 10:30

CEGEKA

Tessenderlo Group, een internationale speler die in 20 landen actief is in de chemische industrie, heeft beslist om in zee te gaan met ICT-provider Cegeka voor de optimalisatie van zijn servicedeskomgeving en datacenter monitoring services.

Omdat Tessenderlo Group ICT beschouwt als een strategische hefboom voor zijn toekomst, was de multinational niet alleen op zoek naar een betrouwbare, flexibele en performante provider, maar vooral naar een echte businesspartner. Een businesspartner die niet alleen het technische aspect op zich kan nemen, maar die ook strategisch kan meedenken en de businessbehoeften van de groep correct kan inschatten.

Na een grondige selectieprocedure heeft Tessenderlo Group resoluut gekozen voor Cegeka. Bij die keuze speelden meerdere factoren. Zo was de jarenlange expertise van Cegeka inzake het aanbieden van servicedeskdiensten van doorslaggevende aard.

Al sinds 1996 biedt Cegeka servicedeskdiensten aan als één van haar coreactiviteiten; een professionele aanpak en schaalvoordelen spelen bij dit aanbod een prominente rol. Die diensten worden in verschillende talen aangeboden en dit vanuit drie verschillende locaties in België, met een eigen staf, onder toezicht van ervaren teamleaders. Specifiek voor Tessenderlo Group wordt de support verzorgd in vier talen.

Ook op het vlak van datacenterservices is Cegeka niet aan haar proefstuk toe. Cegeka heeft haar eigen 24/7-supportteam dat opereert vanuit het datacenter in Hasselt. Het team bestaat uit meer dan 20 experts en is verantwoordelijk voor de operating- en monitoringservices van niet minder dan 1.500 servers en netwerkcomponenten. Het is deze expertise die Tessenderlo Group ervan heeft overtuigd om ook de monitoringdiensten uit te besteden aan Cegeka.

Als ambitieuze organisatie hecht Tessenderlo Group veel belang aan begrippen als 'continuous improvement'. Dit is immers één van de 'performance-indicators' die tussen beide partijen opgezet zijn. 'Continuous Improvement' moet Tessenderlo Group in de loop van het project in staat stellen om mee te genieten van de expertise die Cegeka in huis heeft. Zo blijft de Group ook voortdurend up-to-date met de meest recente ontwikkelingen in de ICT-wereld. Daarbij was ook de brede dienstenwaaier van Cegeka een aantrekkelijke troef. Tessenderlo Group sluit niet uit dat er in de toekomst ook andere diensten zullen afgenomen worden. Dit eerste project heeft een doorlooptijd van vijf jaar.

Over Tessenderlo Group

Tessenderlo Group is een internationale chemicaliëngroep die zo'n 8.100 mensen tewerkstelt, verspreid over meer dan 100 sites in 21 landen.

De groep is actief in de volgende drie business groepen : chemie, kunststofverwerking en organische specialiteiten. Tessenderlo Group is wereld- en Europees marktleider in het merendeel van zijn productgebieden .

Voor meer informatie kan u terecht bij Anik Stalmans: tel +32 11 24 02 34, e-mail anik.stalmans@cegeka.be.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel