Gemeente Den Haag

Nomineer iemand voor Den Haag Marketing Promotieprijs

Door het onthullen van een stemhokje voor de Koninklijke Schouwburg heeft wethouder citymarketing Frits Huffnagel 15 december het startsein gegeven voor de Den Haag Marketing Promotieprijs 2008.

wethouder Huffnagel onthult voor de koninklijke schouwburg het stemhokje voor de den haag marketing promotieprijs. De promotieprijs is voor een persoon of organisatie die zich in 2008 op een onderscheidende manier heeft ingezet voor de promotie van de stad Den Haag. De prijs wordt voor de 17e keer uitgereikt en heeft één uiteindelijke hoofdwinnaar.

Juryvoorzitter Frits Huffnagel: Den Haag kent ontzettend veel enthousiaste ambassadeurs die de stad op de kaart zetten. Een keer per jaar zetten we hen in het zonnetje door middel van de Den Haag Marketing Promotieprijs.

Wie wint?
Het onthulde stemhokje symboliseert de aftrap van de nominatieronde waarin iedereen via de website promotieprijs.nl zijn favoriete Hagenaar kan nomineren voor de prijs. Op basis van de binnengekomen nominaties maakt de jury een kwalitatieve selectie in de categorieën publieksevenementen, sport, cultuur en toerisme/economie.

Op 21 januari 2009 wordt deze selectie via krant, radio, televisie en internet gepresenteerd. Het publiek kan voor een tweede ronde stemmen op de 12 kandidaten, waaruit 4 categoriewinnaars komen. Zij zullen op strijden om de Eline, een beeld van de Haagse kunstenaar Loek Bos.

Op 10 maart wordt de winnaar bekend gemaakt in theater Diligentia. Tot die tijd zal het stemhokje in het Atrium van het stadhuis staan waar via een stembiljet genomineerd en gestemd kan worden. Of via de website promotieprijs.nl.

Winnaar 2007
Winnaar van de Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 was het toneelstuk Liefdesbrieven met Anne-Wil Blankers en Paul van Vliet. Dit toneelstuk was exclusief in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag te zien en zorgde dus voor veel bezoekers aan de stad. Reden genoeg om de kick off voor de prijs dit jaar in de Koninklijke Schouwburg te houden.