Nomineer iemand voor Den Haag Marketing Promotieprijs
Door het onthullen van een stemhokje voor de Koninklijke Schouwburg
heeft wethouder citymarketing Frits Huffnagel 15 december het
startsein gegeven voor de Den Haag Marketing Promotieprijs 2008.
wethouder Huffnagel onthult voor de koninklijke schouwburg het
stemhokje voor de den haag marketing promotieprijs. De promotieprijs
is voor een persoon of organisatie die zich in 2008 op een
onderscheidende manier heeft ingezet voor de promotie van de stad Den
Haag. De prijs wordt voor de 17e keer uitgereikt en heeft één
uiteindelijke hoofdwinnaar.
Juryvoorzitter Frits Huffnagel: Den Haag kent ontzettend veel
enthousiaste ambassadeurs die de stad op de kaart zetten. Een keer per
jaar zetten we hen in het zonnetje door middel van de Den Haag
Marketing Promotieprijs.
Wie wint?
Het onthulde stemhokje symboliseert de aftrap van de nominatieronde
waarin iedereen via de website promotieprijs.nl zijn favoriete
Hagenaar kan nomineren voor de prijs. Op basis van de binnengekomen
nominaties maakt de jury een kwalitatieve selectie in de categorieën
publieksevenementen, sport, cultuur en toerisme/economie.
Op 21 januari 2009 wordt deze selectie via krant, radio, televisie en
internet gepresenteerd. Het publiek kan voor een tweede ronde stemmen
op de 12 kandidaten, waaruit 4 categoriewinnaars komen. Zij zullen op
strijden om de Eline, een beeld van de Haagse kunstenaar Loek Bos.
Op 10 maart wordt de winnaar bekend gemaakt in theater Diligentia. Tot
die tijd zal het stemhokje in het Atrium van het stadhuis staan waar
via een stembiljet genomineerd en gestemd kan worden. Of via de
website promotieprijs.nl.
Winnaar 2007
Winnaar van de Den Haag Marketing Promotieprijs 2007 was het
toneelstuk Liefdesbrieven met Anne-Wil Blankers en Paul van Vliet. Dit
toneelstuk was exclusief in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag te
zien en zorgde dus voor veel bezoekers aan de stad. Reden genoeg om de
kick off voor de prijs dit jaar in de Koninklijke Schouwburg te
houden.
Gemeente Den Haag