Gemeente Sittard-Geleen


De burgers geven de dienstverlening een ruime voldoende

Sittard-Geleen, 17-12-2008. De gemeente Sittard-Geleen heeft in de periode april tot en met september 2008 onderzoek gedaan naar de mate waarin burgers de dienstverlening aan de balies en de milieuparken waarderen. Het betrof hier de balies van burgerzaken, vergunningen, werk en inkomen, parkeren, het zorgloket en de milieuparken op alle drie de locaties. Het onderzoek had onder andere betrekking op de bereikbaarheid, openingstijden, wachttijden,deskundigheid,vriendelijkheid en inlevingsvermogen van de medewerkers en de duidelijkheid van de informatie.

Het streven van de gemeente was om gemiddeld een 7 te scoren. Resultaat van dit onderzoek is dat geen enkele balie of milieupark als totale score lager dan 7 scoort.

'We zijn op de goede weg. Maar dienstverlening is een continue proces en we zullen dan ook blijven investeren in een goede dienstverlening aan onze burgers", aldus wethouder Ingrid Widdershoven.

De medewerkers van de balie parkeren scoren een 9.5 op het onderdeel vriendelijkheid. De medewerkers van het zorgloket worden met een 8.8 gewaardeerd om hun inlevingsvermogen en hun heldere informatie aan de burgers. De deskundigheid van de milieu parkmedewerkers scoort een 7.7.

Er zijn altijd punten die voor verbetering vatbaar zijn. Zo is de verwijzing naar de milieuparken niet altijd even duidelijk ( 6.3). Begin 2009 wordt deze verwijzing en daardoor de bereikbaarheid verbeterd.


---




Gemeente Sittard-Geleen