Ingezonden persbericht


Satyam wint Innovation Award for Partner Excellence van Software AG

Satyam wint award voor tweede jaar op rij

Hoofddorp, 17 december 2008 - IT-dienstverlener Satyam Computer Services Ltd. (Euronext Amsterdam: SAYE, NYSE: SAY is door Software AG beloond met de Partner Innovation Award. Satyam ontving de award tijdens het congres 'Innovation World 2008' in Miami (VS). Het bedrijf kreeg de prijs voor zijn samenwerking met Tele2, een van de grootste Europese telecommunicatieproviders. In dit project implementeerde en optimaliseerde de infrastructuurexperts van Satyam een Software AG-oplossing. Hiermee kan Tele2 zijn klantenservice verbeteren en meer omzet genereren. Dit terwijl de lead time bij productintroducties met negentig procent vermindert. Daarnaast handelt Tele2 orders nu dertig procent sneller af.

"Het is een eer om zo'n belangrijke prijs te ontvangen, vooral omdat het de tweede keer op rij is", zegt Joseph Lagioia, Head of Consulting and Enterprise Solutions bij Satyam. "De award geeft aan hoe goed wij in staat zijn om bedrijven optimaal te laten profiteren van hun bestaande technologieën en daarbij de complexiteit van grootschalige integratieprojecten weg te nemen."

Tele2 voerde een strijd tegen stevige concurrentie, inflexibele bedrijfsvoering en geïsoleerde afdelingen. Dat laatste leidde tot processtoringen en ontevreden klanten. Complexe prijs- en productmixen en klantinteractiekanalen zorgden eveneens voor inefficiënte processen en extra kosten.

"We moesten ons orderbeheerproces aanpassen om de klanttevredenheid te verhogen", zegt Mark Willems, Manager Middleware, Provisioning and Billing bij Tele2. "Dit houdt in dat het proces aanzienlijk versneld moest worden en problemen direct opgelost. Ook de snelheid waarmee we producten op de markt introduceerden, diende groter te zijn dan die van onze concurrenten. Herbruikbare orderbeheercomponenten waren hierbij een voorwaarde."

Satyam biedt online, real-time, exact en 'zero-touch' servicemanagement, maar ook verschillende kanalen via één distributiekanaal. Het team zorgde voor snellere en raamwerkgebaseerde productintroducties. Daarnaast ziet Satyam erop toe dat de proces- en infrastructuurwijzigingen binnen Tele2 goed verlopen. Zo komt er een einde aan op zichzelf opererende afdelingen en nemen de risico's bij verandering drastisch af.

"Wij feliciteren Satyam met de overwinning", zegt Arnold Huffman, Senior Vice-President Business Development & Industry Partnerships van Software AG. "Het werk dat Satyam voor Tele2 geleverd heeft, laat zien hoe belangrijk procesraamwerken zijn in samenwerking met onze Business Process Management-technologie. Dit biedt klanten de kans om snel te profiteren van de kennis en ervaring van Satyam."

###

Over Software AG
Software AG is de grootste onafhankelijke leverancier van bedrijfsinfrastructurele software. Onze vierduizend internationale klanten bereiken meetbare bedrijfsresultaten door het moderniseren en automatiseren van hun IT-systemen en het snel bouwen van nieuwe systemen en processen. Klanten kunnen met Software AG-oplossingen voldoen aan hun veranderende eisen en wensen.

Het toonaangevende Software AG-productportfolio omvat de beste oplossingen voor het beheren van data, het mogelijk maken van Service-Oriented Architecture en het verbeteren van bedrijfsprocessen. Door de combinatie van bewezen technologie met marktkennis en best practices kunnen onze klanten hun organisatie sneller verbeteren en zich onderscheiden.

Software AG heeft meer dan 35 jaar ervaring in de IT-markt. De organisatie heeft ruim 3.800 medewerkers in dienst, verdeeld over vestigingen in vijftig landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Software AG is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange (TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW). In 2006 boekte Software AG een omzet van 483 miljoen euro. Meer informatie over Software AG is te vinden op www.softwareag.com. .

Over Satyam
Satyam Computer Services Ltd. (Euronext Amsterdam: SAYE, NYSE: SAY) is een wereldwijde dienstverlener op het gebied van advies en IT. Het bedrijf levert diensten op het gebied van advies, systeemintegratie en outsourcing aan klanten in twintig* verschillende sectoren in 65* landen, waaronder Nederland, België en Luxemburg. Satyam beschikt over een brede, functionele expertise, hoogwaardige technologische kennis en een wereldwijd delivery-model om bedrijven te helpen bij het optimaal inrichten van hun belangrijkste processen en hun prestaties te verhogen. Bij Satyam werken 52.865* professionals op het gebied van engineering, productontwikkeling, supply chain management, CRM, BPM, BI, enterprise integration en infrastructuurbeheer. Satyam bedient 690* klanten vanuit zijn Development Centres in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, India, China, Maleisië, Singapore en Australië. Van deze klanten behoren 185 klanten tot de Fortune® 500.