Gemeente Beuningen


Nieuwe ombudsman
In de raadsvergadering van 16 december is mevrouw dr. J. Assen benoemd tot nieuwe ombudsman voor de gemeente Beuningen. De benoeming gaat per
1 januari 2009 in en geldt voor een periode van zes jaar.

Foto ombudsmannen

Mevrouw Assen was drie jaar de plaatsvervangend ombudsman van mevrouw mr. W. Meijs, die zij nu opvolgt. De nieuwe plaatsvervangend ombudsman is de heer mr. E. Mol, ook voor een periode van zes jaar. Zowel mevrouw Assen als de heer Mol zijn als docent verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen in respectievelijk de disciplines bestuurskunde en bestuursrecht. De heer Mol is daarnaast ook werkzaam bij de Technische Universiteit Eindhoven.

Wanneer komt een klacht bij de ombudsman?
Het gaat hierbij om klachten over het functioneren van een ambtenaar van de gemeente, maar ook over het gedrag van een wethouder, een raadslid of de burgemeester.
In eerste instantie komt een klacht terecht bij de klachtencoördinator van de gemeente Beuningen, mevrouw Coster. Zij zet de klacht uit bij de klachtbehandelaar voor formele klachtbehandeling of bekijkt of de zaak intern is op te lossen met de betrokken afdeling. Dit gebeurt altijd in overleg met de klager. Wanneer de klager na de formele klachtbehandeling nog steeds ontevreden is, dan kan hij zich wenden tot de ombudsman.

Meer informatie
Wilt u meer wilt weten over de klachtenregeling dan kunt u dit nalezen in een speciale folder over deze regeling. De folder vindt u onder De gemeente > Invloed bewoners > Klachten.