Deelgemeente Feijenoord Rotterdam

Nieuwe slogan van de Beijerlandselaan en Groene Hilledijk:

Winkelboulevard Zuid Alles wat je zoekt. In de buurt!

Hoe gaat het met de winkelboulevard Zuid? Tijdens de laatste boulevardlounge van 2008 is er met de winkeliers gesproken over hoe het nu gaat en wat tot nu gedaan is? Daarnaast is de marketingcampagne gepresenteerd, met onder meer de nieuwe slogan: Winkelboulevard Zuid Alles wat je zoekt. In de buurt!

Afgelopen periode is er hard gewerkt om de winkelboulevard Zuid een fris uiterlijk te geven. Er is extra geveegd en de 2400 meter lange winkelluifels zijn geschrobd. Vooral dat laatste zal een goed, zichtbaar resultaat opleveren.

De winkelstraat is de laatste jaren een stuk veiliger geworden, zo blijkt onder meer uit onderzoeken onder het winkelend publiek. Deelgemeente, gemeente en politie willen deze opwaartse lijn vasthouden. Tijdens de ondernemersbijeenkomst Boulevardlounge is de handtekening gezet onder het Toezichtmodel 2009. Hierin worden gekeken of de huidige aanpak nog steeds goed werkt en of deze moet worden aangepast.

Dagelijks bestuurder van de deelgemeente Feijenoord, René Kronenberg en wethouder Werk, Sociale Zaken en Grote Stedenbeleid, Dominic Schrijer hebben voor de Boulevardlounge een aantal nieuwe winkeliers bezocht, waaronder Emry mode en de Albert Heijn. Er staat de winkelstraat op Zuid echter meer veranderingen te wachten. Er wordt volgend jaar meer groen geplant en krijgt het 1,2 kilometer lange winkellint nieuwe bankjes, vuilnisbakken en fietsenrekken. De lege etalages worden aantrekkelijk gemaakt door ze in te richten, bijvoorbeeld met kunst. Ook wordt er hard gewerkt aan de economische polsslag van de winkelboulevard te versnellen. Tijdens de Boulevardlounge hebben winkeliers hebben aangegeven meer diversiteit in het winkelaanbod te willen. Zo worden er nieuwe ondernemers geworven. Zomer 2009 opent de Media Markt bijvoorbeeld de deuren.

Daarnaast willen winkeliers op de Winkelboulevard Zuid zich extra inzetten voor hun Beijerlandselaan en Groene Hilledijk. Door vaker bij elkaar te komen, na te denken over de uitstraling van de winkelstraat en verschillende promotionele activiteiten te organiseren, willen zij de winkelstraat op de kaart zetten. Om dit te realiseren is er meer binding onder de winkeliers nodig. De stadsmarinier Marcel van der Ven heeft aangeboden extra te willen investeren in de winkeliersvereniging en gaat zowel financieel als administratieve ondersteuning bieden.

Intentieverklaring

Bron: Marc Nolte