Consumentenbond
29 december 2008
Vaak internetstoring en service kan beter
Internetproviders confronteren hun klanten nog regelmatig met een
haperende verbinding en onvoldoende service. In augustus en september
2008 had 39% van de klanten last van een storing of een administratief
probleem, zo blijkt uit de eerste editie van de `Providermonitor' van
de Consumentenbond.
De resultaten van de Providermonitor staan in de Digitaalgids van
januari en voor leden ook op internet:
www.consumentenbond.nl/providermonitor.
Van de acht grote aanbieders van internet en telefoon komt XS4ALL met
het eindcijfer 7,8 als beste uit de bus. Op de tweede en derde plaats
staan Het Net (7,2) en KPN (6,9). Ziggo doet het met een totaalscore
van 5,9 het slechtst.
Enquête
De Consumentenbond vroeg de bijna 2.000 deelnemers aan de
Providermonitor onder andere naar hun oordeel over de kwaliteit van
internet, de kwaliteit van de telefoonverbinding, het afhandelen van
storingen. Bijna vier op de tien consumenten had in augustus en
september last van problemen. Bij Telfort (56%) en Ziggo (52%) had
meer dan de helft van alle klanten te kampen met één of meerdere
storingen. Het ging daarbij vooral om internet- en telefoonstoringen,
maar ook om administratieve problemen.
---