Ingezonden persbericht

Payter neemt meerderheidsbelang in Maxartists Technologies

In 2009 zet Payter in op het ontwikkelen van mobiele applicaties

Rotterdam, 29 december 2008 - Payter, het bedrijf dat betalen met de mobiele telefoon in Nederland mogelijk maakt, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Indiase IT-bedrijf Maxartists Technologies. Hiermee breidt Payter de ontwikkelcapaciteit uit waarmee het flexibeler en sneller nieuwe diensten en applicaties op het gebied van mobiel betalen en marketing kan ontwikkelen en testen.

Maxartists is een full service IT-bedrijf met vestigingen in India en heeft brede expertise op het gebied van mobiele telefonie. Zij ontwikkelen applicaties voor de mobiele telefoon, zoals interactieve sms-diensten, games en biometrische oplossingen (betalen met vingerafdruk). Ook hebben zij ruime ervaring met het ontwikkelen van NFC-applicaties.

"Deze stap sluit aan op onze doelstellingen van 2009 om ook internationaal de Payter-technologie uit te rollen", aldus Brendon Carpenter, oprichter van Payter. "Om de slagkracht van Payter op de internationale markt te vergroten, is het hebben van een eigen IT-afdeling een must".

"Omdat Payter een leider is op het gebied van innovatieve, mobiele toepassingen, zoals NFC, en dit goed aansluit op onze eigen expertise kunnen we gezamenlijk ons afzetgebied vergroten", zo vertelt Roy Thomas, directeur Maxartists.

- EINDE BERICHT -

Over Payter

In 2006 is Payter gestart met het ontwikkelen van een betaalsysteem via de mobiele telefoon, waarmee consumenten onder meer in winkels, parkeergarages, een bioscoop en horeca kunnen betalen. Naast betalen kunnen consumenten kortingcoupons downloaden, acties ontvangen en sparen via hun mobiele telefoon. In augustus 2007 startte Payter als eerste bedrijf in Nederland met een grootschalige test in Rotterdam. De deelnemers aan deze proef kunnen in meer dan zeventig winkels ook echt met hun mobiele telefoon betalen. Payter BV, gevestigd in Rotterdam, is een jong, innovatief en zelfstandig bedrijf dat met de introductie van mobiel betalen nieuwe communicatietechnologieën en marketingconcepten verkent.