Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Ideale baas is vooral menselijk
Liever persoonlijke aandacht dan vette bonus

Rotterdam, 29 december 2008 - De ideale werkgever toont zijn waardering voor de werknemers niet zozeer in 'klinkende munt', maar juist door persoonlijke interesse te tonen. Dat blijkt uit de nominaties op www.mijnbaasverdienteenpluim.nl, een website waarop werknemers hun leidinggevende kunnen nomineren voor de titel '(S)He's the best'. Pluimen, marktleider op gebied van zelfkeuzecadeaus, lanceerde deze website begin december dit jaar.

Geen flinke bonus of salarisverhoging, maar gemeende betrokkenheid en persoonlijke aandacht. Dat zijn de belangrijkste eigenschappen van de ideale Nederlandse baas, zo blijkt uit de nominaties. 'Hij is een heel goede baas, heeft niet alleen hart voor de zaak, maar ook hart voor zijn medewerkers', schrijft een van de inzenders. Een andere: 'Hij motiveert, enthousiasmeert en stimuleert ons op een oprechte, vriendelijke, zachte en zakelijke manier.' En: 'Hij heeft een heel groot oor en hart. Hij is er 100% voor zijn personeel en zet zichzelf altijd op de laatste plaats.'

De top 5 van genoemde eigenschappen in de nominaties:
1. Persoonlijke aandacht

2. Betrokken

3. Motiveren

4. Gedreven

5. Eerlijk en oprecht

Vaker een schouderklopje

Recent onderzoek van Pluimen, uitgevoerd door Ruigrok/NetPanel, toonde aan dat bijna eenderde van de werknemers zijn leidinggevende (bijna) nooit laat merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Opvallend is dat ruim de helft van diezelfde beroepsbevolking wel vindt dat de baas wat vaker een schouderklopje verdient. Op mijnbaasverdienteenpluim.nl kunnen werknemers hun baas middels een originele motivatie nomineren voor de titel '(S)He's the best'. Dit kan nog tot 31 december 2008. Daarna bekijkt een jury alle inzendingen en kiest de beste en leukste exemplaren als finalisten. Bezoekers van de website kunnen dan van 2 tot en met 16 januari 2009 stemmen op een van de finalisten.

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Geschenk à la Carte maakt onderdeel uit van Pluimen Holding. Voor meer informatie: www.pluimen.nl en www.geschenkalacarte.nl.

//////


Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht