Wenskaarten versturen via internet populairder dan ooit

30/12/2008 10:30

Greetz

Kaartenhuis en Greetz maken balans op voor 2009:

Wenskaarten versturen via internet populairder dan ooit

Hoofddorp, 30 december 2008 - Met de kerst net achter de rug maken de internetdiensten Kaartenhuis en Greetz de balans op: het versturen van wenskaarten via internet is populairder dan ooit. Online bestelde wenskaarten kunnen via Kaartenhuis.nl naar een mailbox verzonden worden, terwijl Greetz.nl er juist voor zorgt dat online gemaakte wenskaarten in de brievenbus terecht komen. Het versturen van e-cards is het afgelopen jaar met 10 procent toegenomen, constateert Kaartenhuis. Ook echte wenskaarten versturen via het internet is steeds meer in trek. Technology fast 50 finalist Greetz, dat in dit voorjaar Kaartenhuis overnam, zag het aantal verstuurde wenskaarten in december richting de 1 miljoen groeien. Kerst en Nieuwjaar zijn voor beide diensten hét verzendmoment van het jaar. Ook met Nieuwjaar verwachten Kaartenhuis en Greetz nog een toename in de aantallen.

2009: opkomend online

Het Hoofddorpse Greetz heeft sinds zijn oprichting in 2004 al zes miljoen kaarten verstuurd en is in Nederland marktleider op het gebied van online echte wenskaarten versturen. Kaartenhuis is sinds 1999 het online platform voor het met name (gratis) versturen van e-cards, en is inmiddels het Neerlands grootste platform op dit gebied. De website heeft jaarlijks negen miljoen unieke bezoekers, die miljoenen e-cards versturen. Afgelopen mei heeft Greetz Kaartenhuis overgenomen.

"We zien een duidelijke online trend, en we denken zeker dat die zich zal voortzetten in 2009. De groei in onze markt wordt veroorzaakt door het grote gemak en de uitgebreide mogelijkheden van het internet, en de toenemende behoefte van Nederlanders om attent te zijn door middel van een kaartje. Met zowel Kaartenhuis als Greetz spelen we hier op in," aldus Johan van Vulpen, algemeen directeur van Greetz.

Alle kaarten onder één dak

Greetz en Kaartenhuis hebben ieder hun eigen positionering en bestaan los van elkaar. "We zien wel steeds meer dat Kaartenhuis als platform Greetz aanvult," vervolgt Van Vulpen. "Kaartenhuis-bezoekers kunnen namelijk ook echte wenskaarten maken en versturen, via een link naar Greetz. Afhankelijk van de boodschap kunnen bezoekers dus kiezen voor het versturen van een e-card of juist een tastbare wenskaart. Echte gepersonaliseerde wenskaarten via internet is een categorie die nog steeds groeit en aan bekendheid wint. Het is the best of both worlds: het gemak van internet, gecombineerd met de hoge attentiewaarde van een tastbare wenskaart," licht Van Vulpen toe.

Over Kaartenhuis

Kaartenhuis is sinds 1999 het online platform voor het met name (gratis) versturen van e-cards voor alle gelegenheden. De website heeft jaarlijks negen miljoen unieke bezoekers, die miljoenen e-cards versturen. Daarnaast is het mogelijk om online een wenskaart te maken en te versturen, of om per GSM een kaart te versturen, de zogenaamde m-cards. Ook biedt de site een scala van mogelijkheden om te downloaden, waaronder ringtones, screensavers en games. Kaartenhuis werd zowel in 2005 als in 2006 tot 'Website van het jaar'. www.kaartenhuis.nl.

Over Greetz

Greetz is de eerste online service waar je echte, gepersonaliseerde wenskaarten kunt maken en versturen. Greetz helpt je attent en betrokken te zijn op momenten dat je iets bijzonders voor elkaar wilt doen. De verzender bepaalt zelf hoe de wenskaart eruit komt te zien. Je hebt de keuze uit een kaart met eigen foto of uit één van de ruim 2500 beelden uit de collectie. Daarnaast bepaal je zelf de tekst en de verdere vormgeving van de wenskaart. Een kaart die voor drie uur is gemaakt, wordt dezelfde dag nog door Greetz verzonden naar de ontvanger. Greetz heeft op deze wijze de afgelopen periode 6 miljoen kaarten verstuurd. Greetz is recent als één van de meest veelbelovende Europese technologiebedrijven aangewezen door Red Herring voor de prestigieuze Red Herring 100 Europe. Ook behaalde Greetz de derde plek in de Technology fast 50 van Deloitte, waarin de snelgroeiende Nederlandse technologiebedrijven onderling worden vergeleken. Greetz is gevestigd te Hoofddorp en heeft momenteel ruim 40 medewerkers. Greetz heeft een Thuiswinkel Waarborg. Greetz(R) is een geregistreerd merk. www.greetz.nl


- Einde bericht -