Accor Services nieuwe uitgever van PWA-cheques

Publish time: 05/01/2009 11:46
Rubric: GENERAL
Company: Accor TRB sa
IPTC: economy, business and finance

Sinds 1 januari 2009 is Accor Services - Belgische nummer 1 en wereldleider in voorafbetaalde dienstverlening - de nieuwe uitgever van de PWA-cheques. De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) heeft beslist het beheer van het PWA-chequesysteem vanaf 1 januari 2009 toe te wijzen aan Accor Services. Met het oog op een soepele overgang, stelt Accor Services alles in het werk om de continuïteit van het systeem te garanderen en privilegieert het behoud van bestaande procedures. PWA-cheques in een notendop Met PWA-cheques kan iemand klein tuinonderhoud, administratieve hulp, oppas en begeleiding van kinderen of zieke personen betalen, alsook andere huishoudelijke taken die niet in aanmerking komen voor het reguliere arbeidscircuit. Interessante nieuwigheden Accor Services ontwikkelde een nieuwe gebruikerswebsite die integraal wordt gewijd aan de PWA-cheques: www.pwa-cheque-rva.be. Gebruikers vinden er nuttige informatie, kunnen er documenten en formulieren downloaden en krijgen er toegang tot hun persoonlijke en beveiligde webspace. Bovendien werd een animatiefilmpje voorzien dat de werking van het systeem op een ludieke manier uiteenzet.
Voor de Plaatselijke Werkgelegenheidsagentschappen (PWA's) ontwikkelde Accor Services een extranet waar ze alle PWA-gegevens, bestellingen en gebruikersdossiers kunnen beheren. Dit extranet laat PWA's eveneens toe nieuwe gebruikers online in te schrijven. En goed nieuws: het omruilen van PWA-cheques is vanaf nu gratis.
De PWA-cheque kreeg ook een nieuwe look.


Gebruikersinfo

Voor de gebruikers verandert er niet zoveel. Ze kregen in de maand december een brief van Accor Services waarin alle praktische informatie uitvoerig werd toegelicht. Belangrijk om te weten: de PWA-cheques uitgegeven vóór 1 januari 2009, blijven geldig tot hun vervaldatum en is aangegeven op elke PWA-cheque (ter herinnering: de PWA-cheques zijn gedurende 12 maanden geldig). Ook de bestelprocedure blijft zo goed als ongewijzigd. Bestellen bij Accor Services kan vanaf 1 januari 2009, via storting op het rekeningnummer 096-5140212-09 en met vermelding van het toelatingsnummer in de gestructureerde mededeling. De PWA-cheques op naam worden met de post verstuurd binnen de 5 werkdagen volgend op de ontvangst van de betaling. Contactgegevens: Accor Services heeft een callcenter opgericht om te antwoorden op alle vragen van de gebruikers. Het callcenter is alle werkdagen bereikbaar van 9 tot 17uur op het nummer 02/678.28.25 en per fax op het nummer 02/678.28.17. U kan de afdeling PWA-cheques ook schriftelijk contacteren op het volgend adres: Accor TRB nv, Afdeling PWA-cheques, Herrmann-Debrouxlaan, 54 B5, 1160 Brussel of per e-mail: pwa@accor-services.be.


Enkele gegevens over Accor Services in België: -Leider in België en wereldleider inzake voorafbetaalde dienstverlening (55 % marktaandeel in België met Ticket Restaurant®) -Een uitgebreid productassortiment met als meest bekende het Ticket Restaurant® en het Ticket Compliments® Supreme Award met een permanent stijgende oplage -Een netwerk van 50.000 aangesloten dienstverlenende partners -35.000 klanten, zowel bedrijven als locale overheden -Meer dan anderhalf miljoen gebruikers Accor, Europees leider en wereldgroep in het hotelwezen, wereldleider in dienstverlening aan bedrijven en openbare instellingen, is met 150.000 medewerkers in meer dan 100 landen aanwezig. Klanten krijgen toegang tot een knowhow die in meer dan 40 jaar in twee grote beroepsdomeinen is opgedaan: - het hotelwezen, met de ketens Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6, is goed voor meer dan 4000 hotels en bijna 500.000 kamers in 90 landen en zijn nevenactiviteiten met onder andere Lenôtre; - de dienstverlening: 30 miljoen mensen maken in 40 landen gebruik van de dienstverlening van Accor Services (employee and public benefits, marketing services en expenses management).