Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

WGCC wil personeel werven via Mobiliteitscentra

Facilitaire callcenters staan open voor werknemers die via mobiliteitscentra van het CWI moeten worden gedetacheerd. De WGCC denkt hiermee de nog altijd grote vraag naar personeel in de contactcenterbranche te kunnen verlichten.

Naar aanleiding van de berichtgeving over mobiliteitscentra in de kranten maandag heeft de WGCC contact gezocht met het CWI. Bij een samenwerking zal het met name gaan om kantoorpersoneel van productiebedrijven dat tijdelijk voor een paar uur gedetacheerd wordt. `Callcenters zijn natuurlijk bij uitstek geschikt om flexibele roosters en werktijden te hanteren', aldus woordvoerder Herman Nieuwenhuis van de WGCC. Hij geeft aan dat de werknemers wel een starterscertificaat moeten zullen gaan halen.

Maandag werd in Eindhoven het eerste mobiliteitscentrum geopend door minister Donner van Sociale Zaken. In het centrum worden werkzoekenden en werkenden, die vanwege de kredietcrisis (tijdelijk) in de WW zitten, begeleid naar scholing of ander werk. Met name personeel van bedrijven die werktijdverkorting (WTV) hebben aangevraagd zullen via mobiliteitscentra, uiteindelijk dertig in totaal verspreid over het land, worden geholpen.

Het CWI reageerde volgens Nieuwenhuis positief. Hoe de samenwerking eruit gaat zien moet nog uitgewerkt worden, omdat de mobiliteitscentra nog volop in ontwikkeling zijn. Het CWI was niet bereikbaar voor commentaar.