Ingezonden persbericht


Broadcasting, narrowcasting en nu ook microcasting

Publish time: 06/01/2009 15:20

Lifeclinic plaatst een Wellpoint gezondheidszuil in elke vestiging van Passage Fitness First. Deze gezondheidskiosken zijn een perfect instrument voor 'microcasting'. Nooit eerder wist je als adverteerder zo duidelijk wie je voor je hebt... Wereldwijd staan er reeds 35.000 gezondheidskiosken, een concept met meetapparatuur en interactieve schermen. Hiermee meet je binnen de drie minuten je gewicht, body mass index, lichaamsvetgehalte, bloeddruk en hartritme. In combinatie met het invullen van een vragenlijst op het touch screen krijg je een gepersonaliseerde analyse van je gezondheidstoestand én eventueel het advies om een deskundige te raadplegen. Je gegevens worden anoniem centraal gestockeerd in een beveiligde omgeving, zodat je via elke Wellpoint je historiek kan raadplegen.Tijdens het meten en analyseren heb je als adverteerder enkele minuten de tijd om de gebruiker via het beeldscherm informatie over je producten of diensten te verschaffen. Tijdens de meting kan de gebruiker namelijk niet anders dan te kijken naar de reclameboodschap. Omdat je dankzij de Wellpoint exact weet wie je voor je hebt (de gebruiker heeft immers zelf leeftijd en geslacht ingevoerd), kan je de boodschap aanpassen aan het profiel van de gebruiker. Medische meetgegevens kunnen omwille van de privacy hier natuurlijk niet voor aangewend worden.MicrocastingDit is dus geen broadcasting, zelfs geen narrowcasting, maar extreem nauwkeurige microcasting, zeg maar one-to-one communicatie. Geen enkel ander medium kan je dit garanderen en het is voor de gebruiker nog leuk om te doen ook.Vanaf februari heeft Lifeclinic 31 Wellpoints goed zichtbaar opgesteld in evenveel vestigingen van Passage Fittness First. Hier komen 10.850 mensen per dag over de vloer. En die hebben allemaal aandacht voor gezondheid en wellness. De verhouding M/V is 40/60, de gemiddelde leeftijd ligt tussen 35 en 45 jaar. Per dag zullen 2.200 bezoekers gratis gebruik maken van de Wellpoint. Naar de toekomst toe zal de Wellpoint ook op andere locaties worden geplaatst zodat ook andere doelgroepen bereikt worden.Dit kunnen we enkel maar samenvatten als 'extreem doelgericht en efficiënt communiceren'. Niet onbelangrijk in tijden dat het wat moeilijker gaat en reclamebudgetten onder druk staan.Adverteren via Wellpoint?Zin om je boodschap via een Wellpoint aan de man/vrouw te brengen? Neem dan contact op met Lifeclinic Europe (www.lifeclinic.eu).

Contact Persons:
Tim Christiaens
Email : tc@lifeclinic.eu - Phone : 0032473920074