Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland stimuleren innovatie

08/01/2009 15:34

Telegraaf Media Nederland

Project 2009 officieel van start

Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zijn voor het succesvol lanceren én voortbestaan van merken, producten en diensten. Daarom starten zij met Project 2009: een initiatief, bedoeld voor bedrijven en ondernemers die op het punt staan een nieuw product of dienst te introduceren, of die een oud merk nieuw leven in willen blazen.

Project 2009 nodigt bedrijven en ondernemers uit plannen voor productintroducties of -innovaties in te zenden, waarna de beste inzender geholpen gaat worden bij het lanceren van het merk, product of de dienst. Bureau 2009 ontwikkelt in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland een communicatieconcept, Telegraaf Media Nederland levert vervolgens de media exposure.

"Je ziet dat het voor veel mensen juist in deze tijd van slechte economische omstandigheden, lastig is om de stap te zetten in ondernemerschap. En dat terwijl in een tijd van recessie veelal de écht goede ideeën worden geboren. Wij vinden oprecht dat deze ideeën beloond moeten worden en dat díe merken, producten of diensten die écht vernieuwend zijn, moeten worden geholpen bij een lancering of relaunch", aldus Jeroen de Bakker van Bureau 2009. Steven Kraanen van de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland vult aan: "Je kunt Project 2009 zien als een soort van winstverdubbelaar; je budget voor introductie kan zo maar verdubbeld of verdrievoudigd worden.als je het goede idee hebt! "

Elke ondernemer of elk bedrijf kan inschrijven op Project 2009. Een belangrijke voorwaarde is echter dat het product of dienst "ready-to-market" is. Daarnaast moet de ondernemer bereid zijn om Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland financieel te laten meedelen in het succes van het product of de dienst. Bureau 2009 stelt euro 100.000,- aan marketingadvies beschikbaar en Telegraaf Media Nederland biedt euro 1.000.000, - aan mediawaarde aan.

Inschrijven voor Project 2009 is mogelijk vanaf heden op www.project2009.nl. De inschrijving sluit op 31 januari, waarna een deskundige jury van bedrijfskundigen en marketing- en communicatieadviseurs uiteindelijk een winnaar selecteren.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Media Groep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland tot het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland

De Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland ontwikkelt voor merken, producten en diensten creatieve crossmedia concepten, die door de verschillende mediumtypen en -titels van Telegraaf Media Nederland heen uitgerold worden. Daarnaast is de Crossmedia Unit de 'multimediale voordeur' voor adverteerders die meerdere mediumtitels en - typen van Telegraaf Media Nederland tegelijkertijd in willen zetten.

Over bureau 2009

2009 begon vorig jaar met de naam 2008 en biedt het gecombineerde talent en ervaring van vooraanstaande merkdenkers uit verschillende disciplines. We zijn een creatieve shop vanuit het gegeven dat we in een snel veranderend medialandschap leven. 2009 werkt als een team van creatieve denkers en doeners die oplossingen aandragen voor de commerciële uitdagingen van adverteerders van vandaag en morgen. Dit doen we voor WE Fashion Europe, AkzoNobel, Heineken Nederland en EredivisieLive. Meer informatie staat op www.2009amsterdam.com.





http://www.project2009.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (