FloraHolland


Bol-op-pot-Buiten-campagne ook op de FloraHolland Winter Fair

FLORAHOLLAND, 8 januari 2009 (persbericht) - Tijdens de FloraHolland Winter Fair in Naaldwijk was een winkelvloerpresentatie ingericht met Bol-op-pot-producten voor buitengebruik. De presentatie, een initiatief van IBC en FloraHolland, sluit aan op de grootschalige Bol-op-pot-Buiten-campagne van het Internationaal Bloembollencentrum (IBC) in Nederland en Duitsland. Deze campagne stimuleert de consument Bol-op-pot ook in de tuin, op het balkon of terras te gebruiken om de eerste sombere maanden van het jaar kleur te geven. De presentatie op de Winter Fair was vooral bedoeld om kopers te laten zien hoe je op de winkelvloer de consument kunt verleiden tot aankoop. Een aantal (tuincentrum)ketens in Nederland en Duitsland maakt al gebruik van het campagnemateriaal.

Naast het stimuleren van het buitengebruik van Bol-op-pot moet de campagne ook het lentegevoel en het `Dat wil ik ook'-gevoel oproepen bij de consument. Deze uitgangspunten zijn omgezet in de campagne `Een, twee, drie. Het is lente!'. Hiermee wil IBC de doelgroep duidelijk maken dat je in een handomdraai je tuin, balkon of terras kunt verfraaien: twee minuten werk, wekenlang plezier. Promotiemateriaal voor op de winkelvloer is gratis op DVD verkrijgbaar via info@bulbsonline.org. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Lucas Boreel van het IBC, T 0252 - 62 89 60, of met Jacco Kaarsemaker, productmanager bij FloraHolland, T 0297 - 39 30 54.

Fotobijschrift: Martien Komen (productspecialist FloraHolland Connect), Kees Beijer (productspecialist FloraHolland Connect) en Jacco Kaarsemaker (productmanager van FloraHolland) voor de stand van de Bol-op-pot-Buiten-campagne tijdens de FloraHolland Winter Fair.