FloraHolland
Bol-op-pot-Buiten-campagne ook op de FloraHolland Winter Fair
FLORAHOLLAND, 8 januari 2009 (persbericht) - Tijdens de FloraHolland
Winter Fair in Naaldwijk was een winkelvloerpresentatie ingericht met
Bol-op-pot-producten voor buitengebruik. De presentatie, een
initiatief van IBC en FloraHolland, sluit aan op de grootschalige
Bol-op-pot-Buiten-campagne van het Internationaal Bloembollencentrum
(IBC) in Nederland en Duitsland. Deze campagne stimuleert de consument
Bol-op-pot ook in de tuin, op het balkon of terras te gebruiken om de
eerste sombere maanden van het jaar kleur te geven. De presentatie op
de Winter Fair was vooral bedoeld om kopers te laten zien hoe je op de
winkelvloer de consument kunt verleiden tot aankoop. Een aantal
(tuincentrum)ketens in Nederland en Duitsland maakt al gebruik van het
campagnemateriaal.
Naast het stimuleren van het buitengebruik van Bol-op-pot moet de
campagne ook het lentegevoel en het `Dat wil ik ook'-gevoel oproepen
bij de consument. Deze uitgangspunten zijn omgezet in de campagne
`Een, twee, drie. Het is lente!'. Hiermee wil IBC de doelgroep
duidelijk maken dat je in een handomdraai je tuin, balkon of terras
kunt verfraaien: twee minuten werk, wekenlang plezier.
Promotiemateriaal voor op de winkelvloer is gratis op DVD verkrijgbaar
via info@bulbsonline.org. Voor meer informatie kan contact worden
opgenomen met Lucas Boreel van het IBC, T 0252 - 62 89 60, of met
Jacco Kaarsemaker, productmanager bij FloraHolland, T 0297 - 39 30 54.
Fotobijschrift: Martien Komen (productspecialist FloraHolland
Connect), Kees Beijer (productspecialist FloraHolland Connect) en
Jacco Kaarsemaker (productmanager van FloraHolland) voor de stand van
de Bol-op-pot-Buiten-campagne tijdens de FloraHolland Winter Fair.