Overname blaast nieuw leven in Mixs Magazine

08/01/2009 16:57

Novodor

Mixs Magazine werd gelanceerd in juli 2007. Het magazine had een ware primeur in Nederland; het eerste business en lifestyle blad met Marokko als rode draad. Na een aantal edities was het even stil rond het magazine, ondanks de positieve reacties. Mixs magazine is in die tijd overgenomen door Novodor Media Groep (NMG). Eind februari zal de vernieuwde Mixs Magazine haar comeback maken.

Mixs Magazine heeft vanaf de proefeditie in juli 2007 grote publiciteit genoten. Door de enorme groei en publiciteitsdrang kon Mixs niet aan de vraag voldoen. Dit had tot gevolg dat nieuwe edities van Mixs Magazine op zich hebben laten wachten. Inmiddels heeft Mixs Magazine een reorganisatie moeten ondergaan, met een overname van Novodor Media Groep als gevolg, om aan de vraag te kunnen voldoen. De overname betekent geen conceptwijziging, alleen een doelgroepaanpassing. Mixs Magazine zal zich nu volledig gaan richten op de Marokkaans-Nederlandse vrouw. Voor de mannelijke lezers verschijnt een speciale jaarlijkse editie van Mixs Man.

Novodor Media Groep is een nieuwe en trendy Media Groep met een specialisme op het gebied van het uitbrengen van magazines gericht op de etnische doelgroep. Hier is een gat in de markt ontdekt. Novodor Media Groep probeert het gat te vullen en voorziet de etnische doelgroep van stijlvolle magazines, die ook nog interessant zijn om te lezen. Naast het uitbrengen van magazines zal de mediagroep ook voorzien in websites, print en andere media voor de etnische doelgroep.





http://www.novodormediagroep.nl/