4,25 miljonen geinvesteerd in Nederlandse internet startup


eFresh.com versterkt financiële slagkracht, o.a. Rabobank verwerft belang

AMSTERDAM, 20090108 -- GET Holding NV, bouwer van het internationale handels- en informatie platform eFresh.com, heeft met succes een emissie afgerond van ¤4.250.000.- ten behoeve van haar internationale expansie- en acquisitie beleid. eFresh.com is de wereldwijde on-line handelslink tussen producenten en inkopers van vers producten. Rabobank is één van de participanten in deze emissie en verkrijgt daarmee een belang in GET Holding NV.

eFresh.com, eigendom van GET Holding NV, is de internetschakel tussen producenten van versproducten (zoals groente, fruit en bloemen) en inkopers, groothandels en retailkanalen. Omdat versproducten nooit gelijk zijn biedt eFresh.com tevens inzicht in productie, kwaliteit, beschikbaarheid en prijzen tot 12 maanden vooruit. Deze productie gegevens worden elektronisch afgeleverd bij de verschillende inkoopkanalen.
Naast informatie- en transactiediensten levert GET ook diensten tussen groothandels onderling of gezamenlijke producenten. GET wil groeien door bedrijven over te nemen en uit te bouwen. In 2007 nam GET vijftien bedrijven over. eFresh.com is veruit het grootste versgoed handelsplatform ter wereld en kent groeicijfers van 400% per jaar.

Hans Robben, CEO van GET: "Het platform is een geweldig effectief instrument voor zowel producenten als inkopers en stelt alle partijen in staat vrijelijk met elkaar te handelen. De portal berekent geen commissie maar kent een standaard lidmaatschap voor onbeperkte handel.

Donar van den Berg van Rabobank: "De Rabobank ondersteunt dit Nederlandse initiatief. Deze investering sluit aan bij onze Food & Agri ambities. Daarnaast hebben wij "duurzaamheid" hoog in het vaandel staan, evenals het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en dat past goed bij de activiteiten van GET. De mogelijkheden van het platform zijn schaalbaar en eindeloos.

Hans Robben: "Zakelijk is ons platform een uitstekend schaalbaar business model met een prima rendement. , Wat ik persoonlijk zo mooi vind aan ons platform is dat we ook de ontwikkelingsboeren en producenten een eerlijke markttoegang kunnen bieden. Speciaal voor deze groep hebben we de GETfoundation opgericht die de markttoegang voor de ontwikkelingsboer sponsort. Dit jaar krijgen 700 ontwikkelingsproducenten een door de GET Foundation gesponsorde toegang tot de internationale markt: dat is iets om trots op te zijn"





Ingezonden persbericht