Ingezonden persbericht


Lokale ondernemers ontdekken goedkope manier van adverteren op Buurtlink.nl

Run op betaalbare advertenties

Amsterdam, 8 januari 2009 - Lokale ondernemers hebben een doeltreffende manier gevonden om onder de aandacht te komen in hun omgeving. Ze plaatsen voor slechts vijf euro per week een advertentie in hun woonplaats op de buurtenwebsite www.buurtlink.nl. Inmiddels is er in een aantal woonplaatsen een run op deze betaalbare advertentieplekken ontstaan.

"Wekelijks kan er per woonplaats slechts één advertentie geplaatst worden. Dit in combinatie met de betaalbare prijs van vijf euro heeft er toe geleid dat in in een stad als Amsterdam en een dorp als Willemstad (Noord Brabant) het komende half jaar geen advertentie meer te krijgen is. Zonder dat we deze mogelijkheid actief onder de aandacht hebben gebracht. Ondernemers hebben het dus zelf ontdekt en omarmd", aldus Bas van Beek, directeur van Buurtlink.nl. "De opbrengsten van de advertenties gebruiken we om de website verder te verbeteren en uit te breiden."

Ondernemers kunnen hun eigen advertentie eenvoudig samenstellen met tekst en/of een afbeelding. De advertentie wordt dan een week lang getoond op de homepage van de betreffende woonplaats. Er kan een half jaar vooruitgeboekt worden op www.buurtlink.nl/adverteren.

Op www.buurtlink.nl/adverteren is ook een uitlegvideo met voorbeelden van ondernemers te vinden.

Over Buurtlink.nl

Alle buurten van Nederland zijn vertegenwoordigt op Buurtlink.nl. Na het intoetsen van de postcode komt de bezoeker op zijn eigen buurtwebsite. Op de website kunnen buurtbewoners contact met elkaar opnemen en informatie met elkaar delen over zaken die van belang zijn voor de buurt. Zoals het laatste nieuws in de buurt, berichten en reacties van medebewoners, tweede-handsspullen in de buurt, veiligheid, politieberichten en buurtactiviteiten.

Sinds de introductie van Buurtlink.nl in 2006 is het gebruik van de website explosief gestegen. Buurtlink is na Hyves, Schoolbank en het Fok Forum de vierde community website van Nederland. De website trekt maandelijks 1,9 miljoen unieke bezoekers per maand (bron: onderzoeksbureau Multiscope). Wekelijks wordt aan 374.000 abonnees de Buurtmail, de laatste nieuwtjes en berichten over de buurt, per e-mail verzonden. Meer informatie over Buurtlink.nl vindt u op www.buurtlink.nl.

Buurtlink.nl is een initiatief van Stichting Buurtlink. De stichting is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk en heeft als doel om een bijdrage te leveren aan het bevorderen van de sociale cohesie in de samenleving. De opbrengsten uit de advertenties komen ten goede aan het verbeteren van de website. Stichting Buurtlink wordt gesteund door de Nationale Postcode Loterij en Univé Verzekeringen.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht