Datum
12-1-2009
Onderwerp
Noord-Hollanders zetten met verflaarzen waterprovincie op de kaart
Britta Adema
Gedeputeerde Jaap Bond (Economie, Landbouw, Visserij en Toerisme en
Recreatie) van de provincie Noord-Holland opent dinsdag 13 januari de
stand van zijn provincie op de Vakantiebeurs in Utrecht. Dat doet hij
door in gezelschap van burgemeesters, VVV-directeuren en andere
kopstukken uit het Noord-Hollandse toerisme met verflaarzen en kwasten
over een enorme provinciekaart te lopen om er zo alle waterpartijen op
in te kleuren. De Noord-Hollanders willen daarmee benadrukken dat hun
provincie de waterrijkste van Nederland is. Maar liefst een kwart van
de provincie bestaat uit water en dat is meer dan in alle andere
provincies.
,,Binnenwateren van poldersloten tot Loosdrechtse plassen. En
natuurlijk worden we omringd door IJsselmeer, Markermeer, Waddenzee en
Noordzee. Maar belangrijker nog: er zijn ontelbare voorzieningen om op
een aangename manier te recreëren in, op en langs al dat water, aldus
Jaap Bond.
Met zijn openingshandeling geeft de gedeputeerde ook het startschot
voor de nieuwe campagne om Noord-Holland aan te prijzen als
toeristische bestemming. De nieuwe slogan luidt: Noord-Holland, zoet &
zout, een verwijzing naar het water in en om de provincie. ,,Maar het
geeft ook de veelzijdigheid van Noord-Holland weer. Je hebt hier alles
binnen handbereik: de grote stad grenst letterlijk aan platteland en
natuurgebied. Je kunt hier terecht voor duinen, dijken, polders, bos
en hei. En alles is met elkaar verbonden door water. Het is water wat
Noord-Holland bindt.
De opdracht voor deze nieuwe campagne heeft het provinciebestuur vorig
jaar - als eerste in Nederland openbaar aanbesteed, waarbij De
Noord-Hollandse Compagnie, een samenwerkingsverband van vier
communicatie- en marketingbedrijven, de opdracht uiteindelijk
verwierf.
Provincie Noord-Holland