Verloskundige als persoonlijke geboortespecialist


KNOV lanceert campagne

UTRECHT, 20090108 -- De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) lanceert op 12 januari een nieuwe publiekscampagne. Middels tv-commercials, diverse promotiematerialen, online advertising en PR activiteiten zet de KNOV de verloskundige neer als de persoonlijke geboortespecialist. De eerste tv-commercial is te zien op 12 januari 2009.

De campagne laat de interactie zien met mensen uit de directe omgeving van een (toekomstig) zwangere vrouw. Deze mensen hebben allemaal een rol: als coach, adviseur, vertrouwenspersoon et cetera. De campagne maakt duidelijk dat daarnaast nog iemand onvervangbaar is die de professionele kant van de zwangerschap op een heel persoonlijke manier invult: de verloskundige. Met de themaregel "Jouw zwangerschap. Op jouw lijf geschreven" zet de KNOV de campagnebeelden kracht bij.

De campagne richt zich op een breed publiek, met een focus op (zwangere) vrouwen en hun omgeving. Onder een groot deel van de doelgroep is op dit moment nog niet bekend wat een verloskundige allemaal kan betekenen en hoe de verloskundige bij kan dragen aan `veilig moederschap'. De campagne heeft als doel inzichtelijk te maken wat de verloskundige doet en wat zijn of haar meerwaarde is.

De campagne is samen met communicatiebureau TMP Worldwide ontwikkeld en zal een looptijd hebben van drie jaar.


Over KNOV
De Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) is de beroepsorganisatie van verloskundigen. Naast de directe belangenbehartiging van ongeveer 3000 verloskundigen zet de KNOV zich in voor de bevordering en de kwaliteit van de Nederlandse verloskundige zorg en de versterking van de positie van de verloskundige.