Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Webprint profiteert van personaliseringstrend

Aanbieder van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten klaar voor de toekomst

Oldenzaal, 13 januari 2009 - Webprint, een van de grootste producenten van fotoalbums en persoonlijke fotoproducten via het internet, profiteert volop van de personaliseringstrend waarbij mensen meer en meer hun inrichting en allerlei producten met foto personificeren. Het bedrijf staat op het punt enkele nieuwe partners aan zich te binden en gaat zich na Nederland nu ook richten op het buitenland.

Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. In de begintijd drukte webprint een tiental zelf ontworpen fotoalbums en zo'n vijfhonderd foto's per maand af. Vandaag de dag gaat het om duizenden fotoalbums en tienduizenden foto's. Let wel, per week. Webprint is de laatste jaren dan ook uitgegroeid tot de goedkoopste en een van de grootste online aanbieders van fotoalbums en fotogerelateerde producten als wens- en kerstkaarten, canvasschilderijen, kalenders en banners.

Geen halve maatregelen
Webprint wil zijn marktaandeel in Nederland vergroten en ook in andere landen voet aan de grond krijgen. Met het oog hierop betrok Webprint al een nieuw, hypermodern bedrijfspand in Oldenzaal met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter en schafte het nieuwe printsystemen aan waarmee efficiënt fotoalbums en -producten in een oplage van één afgedrukt kunnen worden. Tevens werd Herke Plantenga (34) aangetrokken als nieuwe CEO. Ook maakt Kay Pierik (38) als CFO sinds kort deel uit van het managementteam. Webprint staat bovendien op het punt enkele nieuwe en interessante partners aan zich te binden. Webprint: the sky is the limit
Gunstige voortekenen
De voortekenen voor verdere groei zijn gunstig. Immers, de personaliseringstrend lijkt nog maar net begonnen. Waar enkele jaren geleden hooguit een beker of een kalender met eigen foto's werd opgeleukt, zijn vandaag de dag zo ongeveer alle denkbare producten en materialen met foto's te personificeren. Bovendien nemen de mogelijkheden om producten te personificeren toe. Vroeger was het al heel wat als een foto op een artikel geprint kon worden. Tegenwoordig kan het hele product worden vormgegeven met kant-en-klare of zelfgemaakte sjablonen. Een grote verscheidenheid aan kleurige motieven is voorhanden als achtergrond in een fotoboek of op een kalender.

Mogelijkheid Interview
Wilt u een persoonlijk interview met de nieuwe CEO van Webprint over de trends in personaliseren en/of over de ontwikkelingen bij Webprint, neemt u dan contact op met Wilco Rutenfrans, via 020 421 0565 of Wilco@l-dj.nl Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto's af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van Webprint aan de hand van digitale foto's en tekst zelf producten maken zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes, ansichtkaarten, placemats, banners, canvasschilderijen en fotobehang. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren. Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de Consumentenbond het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop. Webprint mag dit keurmerk gedurende 2008 gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt.