Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 13 januari 2009

Terug naar de basis
Trendboek MOOD 09 is verschenen

Hyperconsumenten
Hyperconsumenten, de infantiele consument, burn out-consumptie, ADHD-consumenten, de termen waarmee de consument van 2009 worden omschreven liegen er niet om. De belangrijkste les van de economische crisis is dat we op zoek moeten naar oude en nieuwe manieren om af te rekenen met de wegwerpmaatschappij. Dat is de rode draad uit het nieuwe trendboek MOOD 09 van Trendslator dat vandaag is verschenen.

Zeven trends
In deze uitgave van MOOD wordt aan de hand van zeven trends, REMARK, ENRICH, ENDURE, RELATE, MOVE, EDUCATE en REVEAL, duidelijk hoe hyperconsumenten ontsnappen uit een overspannen samenleving, terug naar de basis op weg naar een nieuwe toekomst. In zeven hoofdstukken wordt aandacht besteed aan consumententrends en markttrends en aan bedrijven en organisaties die met nieuwe strategieën en vernieuwende concepten inspelen op die trends.

Innoveren is vooruitzien

MOOD 09 biedt informatie over actuele trends en ontwikkelingen en inspiratie voor het vertalen van trends naar nieuwe ideeën. Dit trendboek maakt het mogelijk om in een vroeg stadium trends op bestaande merken en producten af te stemmen en nieuwe te ontwikkelen. MOOD 09 geeft inzicht in de huidige ontwikkelingen en biedt bedrijven en organisaties mogelijkheden om de crisis met succes te bestrijden.

Trendslator

MOOD 09 is een exclusieve uitgave van trendbureau Trendslator. Dit bureau doet, onder leiding van oprichter en trendwatcher Hilde Roothart, continu onderzoek naar de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt. Daarnaast vertaalt Trendslator trends en ontwikkelingen naar marktgerichte adviezen. Trendslator werkt voor organisaties, bedrijven en merken die onderhevig zijn aan trends en veranderingen in levensstijl. Op http://www.trendslator.nl vindt u meer informatie over het bureau en MOOD 09.


---

Voor de redactie

Trendboek MOOD 09 is een exclusieve uitgave in een gelimiteerde oplage, 204 pagina's fullcolour, inclusief cd-rom. De prijs bedraagt E 345,00 excl. btw en verzendkosten. Lees meer over het trendboek MOOD 09 op http://www.trendslator.nl. Trendbureau Trendslator biedt een denkkader bij strategie- en conceptontwikkeling. Het bureau ontwikkelt en gebruikt daarbij trendinstrumenten en vertaalmethodes. Op basis van deze deskundigheid werkte Trendslator onder andere voor:

ABN Amro / Aedes / Ahold / De Amersfoortse / Bemog / de Bijenkorf / Campina / Consumentenbond / Dura Vermeer / ERA Bouw / Ericsson / Floriade 2012 / Heineken / Heinz / Hema / ING Groep / ING Vastgoed / KPN Research / Nissan / Openbaar Ministerie / Organon / Raad voor Verkeer en Waterstaat / Rabobank / Reaal Verzekeringen / Robeco / RTL Nederland / Sanoma Uitgevers / Sigma Coatings / SNS Bank / Technische Unie / Unipro / Wehkamp Neem voor meer informatie contact op met Hilde Roothart, oprichter en directeur van Trendslator, via T 020 638 13 72 of info@trendslator.nl.

---- --