Gemeente Bussum

Bewoners van Bussum maken meer gebruik van het digitaal loket

In het afgelopen jaar is het gebruik van het digitaal loket sterk toegenomen. Vorig jaar vonden er 85,5% meer transacties plaats dan in de eerste maanden na de opening van het digitaal loket. Vooral het opvragen van uittreksels uit het bevolkingsregister, het melden van een verhuizing binnen de gemeente en het aanvragen van een kapvergunning werden digitaal opgevraagd. Begrijpelijk, want via het digitaal loket op deze website kunt u vanuit uw luie stoel veel diensten en producten snel en eenvoudig bestellen.

Op dit moment kunnen inwoners van Bussum voor de volgende zaken bij het gemeenteloket terecht: vier soorten uittreksels uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA), een bewijs van in leven zijn (attestatie de vita), milieurapportages met bodeminformatie, kapvergunningen, aan- of afmelden van een hond, het opvragen van een taxi-pas, het bestellen van een rolstoel, het doorgeven van het verlies van een hondenpenning, het doorgeven van een verhuizing binnen de gemeente en het indienen van een verzoek kwijtschelding gemeentelijke belastingen.

Via verschillende eenvoudige invulschermen wordt u door de aanvraag heen geleid, waarna u op een veilige manier kunt betalen met iDeal, een internetkassa. Daarna zet u uw digitale handtekening. Dit doet u via DigiD (digitale identiteit). Met dit landelijke systeem kan de gemeente Bussum uw identiteit nagaan en misbruik voorkomen.