Gemeente Lelystad

Consumentenonderzoek naar winkelgedrag

De gemeente Lelystad gaat een nieuwe detailhandelsvisie opstellen. Voor de totstandkoming van de visie is naast de inbreng van de gemeente ook de inbreng van de inwoners van Lelystad van belang.

Onderzoek

Daarom laat de gemeente een telefonisch consumentenonderzoek uitvoeren naar het winkelgedrag van de inwoners van Lelystad. Het onderzoek wordt uitgevoerd door advies-bureau BRO, in samenwerking met WVB Marketing, gespecialiseerd in dataverzameling.

500 huishoudens

In het kader van het telefonisch consumentenonderzoek zullen van 19 januari t/m 6 februari ongeveer 500 huishoudens in Lelystad worden bevraagd. In de enquête wordt onder meer gevraagd waar men de meeste boodschappen doet en waar men doorgaans winkelt. Daarnaast krijgen inwoners de gelegenheid hun mening te geven over verschillende aspecten van de winkelgebieden, zoals de kwaliteit en variatie van het winkelaanbod, de sfeer en gezelligheid, bereikbaarheid en parkeergelegenheid. Ook kunnen verbeterpunten worden aangedragen.

De uitkomsten van het consumentenonderzoek (ook wel koopstromenonderzoek genoemd) vormen een belangrijke basis voor het detailhandelsbeleid van de gemeente Lelystad.

---