Gemeente Lelystad
Consumentenonderzoek naar winkelgedrag
De gemeente Lelystad gaat een nieuwe detailhandelsvisie opstellen.
Voor de totstandkoming van de visie is naast de inbreng van de
gemeente ook de inbreng van de inwoners van Lelystad van belang.
Onderzoek
Daarom laat de gemeente een telefonisch consumentenonderzoek uitvoeren
naar het winkelgedrag van de inwoners van Lelystad. Het onderzoek
wordt uitgevoerd door advies-bureau BRO, in samenwerking met WVB
Marketing, gespecialiseerd in dataverzameling.
500 huishoudens
In het kader van het telefonisch consumentenonderzoek zullen van 19
januari t/m 6 februari ongeveer 500 huishoudens in Lelystad worden
bevraagd. In de enquête wordt onder meer gevraagd waar men de meeste
boodschappen doet en waar men doorgaans winkelt. Daarnaast krijgen
inwoners de gelegenheid hun mening te geven over verschillende
aspecten van de winkelgebieden, zoals de kwaliteit en variatie van het
winkelaanbod, de sfeer en gezelligheid, bereikbaarheid en
parkeergelegenheid. Ook kunnen verbeterpunten worden aangedragen.
De uitkomsten van het consumentenonderzoek (ook wel
koopstromenonderzoek genoemd) vormen een belangrijke basis voor het
detailhandelsbeleid van de gemeente Lelystad.
---