Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

"Binnenland offensief houdt consument in eigen land"

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijk Horeca Nederland en RECRON lanceerden op 13 januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs officieel een unieke gezamenlijke marketingcampagne. De campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een goedgeprijsde, aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.
De campagne start met de zoektocht naar de familie Lekkerweg die gedurende een half jaar gratis op pad gaat in Nederland en kennismaakt met het veelzijdige karakter van Nederland. Presentator John Williams (bekend van 'House Vision' en 'Bestemming bereikt') opende officieel de zoektocht naar deze familie Lekkerweg. Hij had het over een "Idols-achtige selectieprocedure die 14 februari een ontknoping heeft." Dan wordt de familie Lekkerweg bekend gemaakt. Joep Thönissen, directeur RECRON: âVrije tijd is een eerste levensbehoefte geworden voor veel mensen. En zij vragen om een veelheid aan activiteiten en verblijfsmogelijkheden, liefst op uiteenlopende plaatsen. Om aan die wensen te kunnen voldoen is meer samenwerking binnen de recreatiesector nodig. Deze binnenlandcampagne van het NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON biedt fantastische mogelijkheden om gezamenlijk de Nederlandse consument beter en completer te bereiken.â

Voor meer informatie over het offensief: www.defamilielekkerweg.nl of bel met de afdeling communicatie van RECRON (T 0343 - 52 47 00).

14 januari 2009