College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

14 januari 2009 - Strategisch Businessplan 2009-2013

Na een grondige analyse heeft het CBG de strategie voor de komende jaren vastgesteld en in een plan vastgelegd. Het Strategisch Businessplan 2009 - 2013 borduurt deels voort op het businessplan 2003-2009. De continu veranderende omgeving van het CBG vraagt ons om daarop te anticiperen.

In dit nieuwe plan zijn de volgende doelstellingen vastgesteld en verder uitgewerkt:

* Vanaf 2011 geen achterstanden in afhandeling van zaken
* Verdere ontwikkeling van een wetenschappelijk robuust, consistent en transparant beoordelingssysteem

* Meebouwen aan en investeren in versterking van de geneesmiddelenketen, zowel op nationaal als Europees niveau
* Versterken van de wetenschappelijke verankering
* Kennis moet worden vertaald en uitgedragen

Het Strategisch Businessplan 2009 - 2013 geeft een goed beeld van de rol die het CBG voor zichzelf ziet als partner in de geneesmiddelenketen.