Brussels Airlines

Bijna één op twee passagiers checkt al zélf in

woensdag 14 januari 2009

Het voorbij jaar maakten al 1,1 miljoen Brussels Airlines passagiers gebruik van de mogelijkheid om zélf in te checken voor een vlucht thuis via de pc of op de luchthaven met behulp van de "Self Check-in" automaten. Dit is een stijging met meer dan 30 procent. Van alle passagiers die in Brussel vertrekken maakt nu al veertig procent gebruik van de alternatieve technologie die niets dan voordelen biedt.

Bijna één passagier op twee vanuit Brussel maakt geen gebruik meer van de klassieke check-in balies op de luchthaven. Maand na maand stijgt het aantal klanten dat voor de alternatieve check-in mogelijkheden kiest. In vergelijking met 2007 nam het aantal `self check-in' verrichtingen met ruim dertig procent toe en er wordt ook dit jaar een verdere stijging verwacht. Net zoals bij "Self & Online Banking" is de "Self Check-in" technologie van Brussels Airlines snel én efficient.

De voordelen voor passagiers zijn talrijk. Géén wachttijden of stress meer aan de check-in balies en flink wat tijdswinst voor het vertrek zijn slechts enkele voorbeelden. Bovendien kunnen passagiers die gebruik maken van de technologie zélf hun vliegtuigzetel kiezen.

De "Online Check-In" via de website brusselsairlines.com werd in maart 2007 gelanceerd en laat toe om al vanaf 24 uur voor afreis volledig gratis in te checken en zélf een boarding pass uit te printen. Op de luchthaven kan de passagier met deze boarding pass rechtstreeks naar de gate zonder tussenstop aan de check-in balies. Wie ruimbagage wil registreren kan dat doen aan speciale "baggage drop-off" balies in de vertrekhal.

Op Brussels Airport heeft Brussels Airlines ook "Express Check-in" automaten geïnstalleerd. Deze automaten laten passagiers toe om zich in enkele seconden te registreren voor een vlucht, een vliegtuigzetel te kiezen en een inschepingskaart uit te printen. Ook deze passagiers kunnen ruimbagage afgeven aan de "drop-off" balies.

Van de Brussels Airlines passagiers die zichzelf registreren kiest 55 procent voor de "Online Check-in" via de website en 45 procent voor de "Express Check-in" optie.

Brussels Airlines verwacht dat deze alternatieve check-in mogelijkheden de volgende jaren aan populariteit blijven winnen. In de loop van 2009 gaat de maatschappij dan ook op buitenlandse luchthavens "Self Check-in" automaten installeren. Het gaat ondermeer om de luchthavens van Wenen, Geneve, Kopenhagen en Oslo.

Geert Sciot, Vice President Communication
Email: gsciot (at) brusselsairlines.com

Thierry van Eyll, Manager External Communication Email: tvaneyll (at) brusselsairlines.com

Brussels Airlines
b.house
Airport Building 26
Ringbaan
1831 Diegem, Belgium