Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

De Sluis Groep start met Campagne Normen en Waarden

"Zó houden wij het leuk"

Begin januari 2009 start De Sluis groep een Campagne onder het motto "Zó houden wij het leuk". Met behulp van boekjes, posters en kaarten wordt er gedurende een klein jaar aandacht gevraagd voor 9 verschillende thema's die betrekking hebben op vormen van Ongewenst Gedrag. Er wordt gestart met het centrale thema respect. De andere thema's gaan over begrip voor elkaar, pesten, agressie, veilig werken zonder alcohol en drugs, diefstal, discriminatie, seksuele intimidatie en tot slot schoon en verzorgd zijn.

De Sluis Groep vindt het belangrijk dat alle medewerkers zich bewust zijn of worden van wat er bedoeld wordt met ongewenst gedrag. Het is vooral belangrijk dat men begrijpt wat de invloed is van ongewenst gedrag voor een ander en de sfeer op de afdeling. Vaak sluipen er allerlei gewoonten in gedrag, kleding, of taalgebruik die er voor kunnen zorgen dat collega's dit als vervelend of kwetsend ervaren. Wanneer iedereen zich daar meer bewust van is, zal dit er toe leiden dat er voor iedereen een veilige en prettige werksfeer is.

De vormgeving van de boekjes, de posters en de kaarten die voor deze campagne gekozen zijn, nodigen er echt toe uit om over alle onderwerpen in gesprek te komen. Dát is de bedoeling van de campagne: gedrag bespreekbaar maken.

Omdat een groot deel van de medewerkers geplaatst is bij andere bedrijven zullen ook deze bedrijven betrokken worden bij onze campagne met als doel, dat iedere medewerker in een prettige werkomgeving kan werken.

Het beleid van De Sluis Groep is er op gericht dat steeds meer medewerkers een werkplek vinden buiten de muren van De Sluis Groep. Dit is al voor meer dan 200 medewerkers gelukt. De campagne zal er naar verwachting toe bijdragen dat dit voor meer medewerkers gerealiseerd kan worden.

Woerden, 14 januari 2009

Noot voor de redactie,