Ingezonden persbericht


EVD kiest Edelman voor communicatie over World Expo Shanghai

Amsterdam, 14 januari 2008 ­ De EVD, een agentschap van het ministerie van Economische Zaken dat internationaal ondernemen en samenwerken stimuleert, heeft Edelman geselecteerd voor de ondersteuning bij de PR en communicatie rondom de Nederlandse deelname aan de World Expo 2010 in Shanghai. Edelman, met kantoren over de hele wereld, waaronder in Amsterdam en Shanghai, zal de activiteiten deels in Shanghai en deels in Amsterdam voor zijn rekening nemen. Op de World Expo zullen 200 landen zich presenteren. Het thema van deze wereldtentoonstelling is 'Better city, better life'

Edelman is door de EVD in de arm genomen om in de aanloop naar en tijdens de World Expo geïnteresseerden te informeren over de Nederlandse deelname aan de Expo. Daarnaast zal Edelman helpen bij het versterken van de relatie met partijen die van strategisch belang zijn voor de Chinees-Nederlandse verhoudingen. Een van de doelen is dat het Nederlandse paviljoen in totaal vijf tot zeven miljoen bezoekers aantrekt en in de top-10 van best bezochte paviljoens komt.

'Happy street'
Het paviljoen van Nederland heet 'Happy Street'. Het is een kleurrijk en innovatief ontwerp van de Nederlandse architect/kunstenaar John Körmeling in de vorm van een acht ­ een geluksgetal in de Chinese cultuur. 'Happy Street' staat voor de ideale stad: een nederzetting langs een handelsroute die tot leven komt op een organische manier. Een leefomgeving waarbij alle aspecten van het leven naast elkaar bestaan in tegenstelling tot de moderne stad waarbij gebieden voor leven, werken en industrie specifiek worden aangewezen.

Nederland wil met zijn deelname het beeld dat in China over ons land bestaat, verbreden door ideeën en technologieën op het gebied van duurzaamheid, milieu en stedelijke ontwikkeling onder de aandacht te brengen. In het Nederlandse paviljoen wanen bezoekers zich in Nederland door langs huizen te lopen die zich onderscheiden in het gebruik van ruimte, energie en water.

De Nederlandse deelname aan de World Expo 2010 is een gezamenlijk initiatief van de ministeries van Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Verkeer en Waterstaat, Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, het Holland Business Promotion Office, de gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht en de provincies Flevoland, Noord-Holland, Utrecht en Zuid-Holland. Namens de Nederlandse overheid is de EVD verantwoordelijk voor de totstandkoming van het paviljoen.

Over Edelman
Edelman is het grootste onafhankelijke PR bureau ter wereld met 3200 werknemers verdeeld over 54 kantoren. Edelman werd in 2008 uitgeroepen tot 'Large Agency of the Year' door PRWeek en tot Global Agency of the Year door het Holmes Report 2008. Het behaalde een plek in de top-10 van de 'Advertising Age' 2007 A-list, het eerste en enige PR bureau dat deze erkenning ten deel is gevallen. CEO Richard Edelman werd in 2007 uitgeroepen tot Agency Executive van het jaar door zowel Advertising Age als PRWeek. PRWeek benoemde Edelman ook al 'Large Agency of the Year' in 2006. Bovendien ontving Edelman de titel 'Editor's choice. Kijk voor meer informatie op: www.edelmanpr.nl

Meer informatie over de World Expo 2010:
http://www.holland-expo2010.nl/

Kijk op de volgende link voor beeldmateriaal in hoge resolutie: http://www.edelmanpr.nl/pressroom.php?Lang=nl

Meer informatie:
Edelman Amsterdam
Elske Hoekstra / Ilse de Sain
elske.hoekstra@edelman.com / ilse.desain@edelman.com Tel. +31 (0)20 30 10 980