Ingezonden persbericht


Persbericht
Topmaand voor affiliate marketing netwerk M4N

Amsterdam, 14 januari 2009 --- Nog nooit registreerde affiliate marketing netwerk M4N zoveel online verkopen als in afgelopen december. Op topdag 22 december 2008 brak M4N al haar records door op één dag maar liefst 572.856 bezoekers door te sturen naar de aangesloten webshops. Daarmee is via het netwerk op 1 dag voor 916.569,60 euro online besteed. Of de laatste maand een voorteken is voor een record jaaromzet kan Thomas Joosten, oprichter van M4N, nog niet zeggen. 'Wat al wel duidelijk wordt is dat we onze brutowinst ten opzichte van 2007 weer ruimschoots hebben verdubbeld'. Het bedrijf zette in op een hogere groei, maar een tweetal marktomstandigheden beperkte de groei enigszins.
1. Het garanderen van een hoge kwaliteit van de bezoekers die affiliate partners doorsturen, is voor M4N een grote uitdaging. Concurrenten werken steeds vaker met grote bannernetwerken waarbij de kwaliteit van het verkeer discutabel kan zijn. M4N wil inzicht blijven houden in de herkomst van het verkeer om de kwaliteit te kunnen blijven waarborgen, nu en in de toekomst.
2. De kredietcrisis heeft tot gevolg dat klanten hun extra marketingbudgetten om affiliate partners aan zich te binden momenteel verlagen.

'Voor 2009 hebben we enorm geïnvesteerd in onze belangrijkste asset, namelijk het team. Door uit te breiden en talent aan te trekken, willen we ons onderscheiden op service naar onze klant en onze affiliate partners. Deze strategie werpt zijn vruchten af en we willen deze lijn daarom ook doorzetten. Juist in tijden van crisis kunnen klanten meer omzet draaien zolang wij de partijen de juiste service blijven leveren. Door de affiliates met een juiste adverteerder samen te laten werken, kunnen alle partijen het optimale uit een affiliate campagne halen', beweert Joosten.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het onlinekoopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten www.m4n.nl. Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek
020 421 05 65
anke@l-dj.nl
M4N
Thomas Joosten
020 468 32 54
thomas.joosten@m4n.nl