Ingezonden persbericht



Prijs voor meest besproken product van het jaar:
Wii Fit winnaar Buzz Awards 2008

Amsterdam, 14 januari 2009

De vierde editie van de Buzz Awards is met grote overmacht gewonnen door Nintendo's Wii Fit. Duizenden consumenten verkozen de sportieve gadget tot meest 'buzzable' (besproken, aangeraden) product van het jaar. De onder marketeers felbegeerde publieksprijs is een initiatief van Word of Mouth marketingbureau Buzzer en werd op dinsdag 13 januari uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie.

Consumentenbuzz
Consumenten nomineerden de afgelopen maanden meer dan 500 producten en diensten. Een vakjury (bestaande uit Karin van Gilst, Justien Marseille, Carl Rohde en Peter Verhaar) bracht dit aantal terug tot vierentwintig finalisten. Duizenden Buzzers (consumenten die ingeschreven zijn bij Buzzer) beslisten daarna wie er als winnaar uit de ŽbuzzÂŽ kwam.

Willem Sodderland, oprichter van Buzzer en initiator van de Buzz Awards: "De verhalen over producten die consumenten mond tot mond met elkaar delen zijn het meest krachtige marketing instrument dat bestaat. Deze award staat symbool voor de stem van de consument, eerlijk en oprecht."

Guru's en grappenmakers
Voorafgaand aan de ceremonie organiseerde Buzzer een seminar over Word of Mouth marketing. De belangrijkste spreker was de Amerikaan Emanuel Rosen, Ă©Ă©n van 's werelds grootste experts op het gebied van Word of Mouth. Op een intrigerende en vermakelijke manier zette hij het mond-tot-mond fenomeen uiteen. "De kracht van 'word of mouth' wordt inmiddels niet meer onderschat. De volgende uitdaging is om die kracht beter te benutten" Het seminar en de award ceremonie werden aan elkaar gepraat door ex-reclameman en inmiddels cabaretier Raoul Bakker.

Winnaars
Buzzers kozen naast de hoofdprijs voor Wii Fit ook acht winnaars in verschillende categorieën: Eten, bidden en beminnen, Peter R. de Vries (uitzending Joran), Nintendo Wii Fit, De Toppers, Asus EeePC, Lipton Pyramids Morocco, IceSave en Lego. De opvallendste trend van 2008 was de opkomst van luxe seksspeeltjes. Voor 2009 voorspellen de Buzzers dat Lotus Speculoospasta het meest besproken product wordt. Vorig jaar bleek al dat Buzzers een vooruitziende blik hebben, want toen tipten ze Wii Fit als winnaar van 2008. Meer over de uitslag van de Buzz Awards is te vinden op buzzawards.nl/2008/uitslag.

Einde bericht


---

Buzzer

De Buzz Awards zijn een initiatief van Buzzer, het eerste Word of Mouth marketing bureau van Europa. Voor meer info, bezoek www.buzzer.nl of neem contact op met Willem Sodderland, willenm@buzzer.nl

Voor meer informatie en/of hi-res beeldmateriaal, Buzzer, 020 -7155360 en Pim Derneden: pim@buzzer.nl


---- --