Ingezonden persbericht


Resultaten 2008: een uitstekend jaar voor Open2Europe

Omzetstijging van 30% en bruto marge van 3,5 miljoen euro in 2008 voor Open2Europe

Parijs, 15 januari 2009 ­ Open2Europe, het eerste Europese agentschap gespecialiseerd in persrelaties en communicatie, kondigt haar financiële resultaten aan en blikt terug op de belangrijkste factoren van haar Europees succes.

Stijgende omzet en uitzonderlijke resultaten bewijs van grote vraag Ooit vertrokken van nul, heeft Open2Europe dankzij haar uniek business model een aanzienlijk klantenportfolio (120 referenties), nu al 7 jaar op rij een stijgende omzet (stijging van minimum 40% per jaar) en een team perscontacten dat steeds uitbreidt (1 rekrutering per maand ). Vandaag telt het bedrijf 60 consultanten van 25 verschillende nationaliteiten. In 2007 werd een bruto marge van 2,7 miljoen euro behaald, in 2008 is deze nog gestegen tot 3,5 miljoen euro. Ook tijdens de economische crisis behoudt Open2Europe een financieel gezonde situatie mede dankzij haar origineel business model en haar dynamisme. De behaalde winst wordt geherinvesteerd door het aanbieden van haar diensten in meer landen, de lancering van nieuwe diensten en communicatiemiddelen en het openen van andere filialen elders ter wereld. Na de opening van het filiaal Open2America in Canada in 2006 denkt Open2Europe er nu ook aan om zich in India te vestigen. Later komt misschien ook China aan de beurt.

De Benelux draagt bij tot de ontwikkeling van Open2Europe Voor het Beneluxteam van Open2Europe, geleid door Barbara Bufkens, was 2008 een druk jaar. Het team heeft heel wat nieuwe klanten begeleid die zich verder wensen te ontwikkelen in de Benelux en heeft deelgenomen aan verschillende beurzen en evenementen in dezelfde regio. Andersom merkt men ook een stijgende interesse van bedrijven uit de Benelux voor internationale communicatie.

"Steeds meer bedrijven die hun positie in Europa willen versterken, zien het belang in van de Benelux," vertelt Barbara Bufkens, Group Manager Benelux bij Open2Europe. "De Benelux trekt meer en meer buitenlandse bedrijven aan, maar ik stel ook vast dat er een groeiend dynamisme heerst onder de bedrijven uit de Benelux om te exporteren", voegt ze toe. Ons doel in 2009 is om de positie van de Benelux nog sterker te maken, door deze bedrijven te helpen efficiënt te communiceren in Europa en Noord-Amerika."

Internationale ontwikkeling ­ de sleutel tot succes Een Europese ontwikkeling is vandaag onoverkomelijk voor veel bedrijven. Open2Europe positioneert zich sinds het begin als een soort "gereedschapskist" voor deze bedrijven die vooral vandaag financieel wat minder sterk staan door de economische situatie. Dankzij Open2Europe vormen taalbarrières en verschillende culturen niet langer een obstakel voor bedrijven om zich te ontwikkelen in een dertigtal verschillende markten.

Jérôme Mauduit, oprichter en CEO van Open2Europe benadrukt: "Open2Europe biedt een alternatief aan bedrijven om de verschillende markten gemakkelijk te kunnen bereiken. Ons groeiend klantenportfolio toont aan dat de vraag naar internationale ontwikkeling steeds groter wordt. Onder onze klanten bevinden zich MKB's die zich wensen te ontwikkelen in Europa maar ook bedrijven die hulp nodig hebben bij het verder uitbreiden van hun activiteiten op de Europese markt."

Het uitgebreid dienstenaanbod van Open2Europe spruit voort uit de vakkundigheid van haar Europese consultanten. Zij begeleiden bedrijven bij hun ontwikkeling op de Europese markt of helpen bedrijven die hun positie willen versterken in Europa. Dit doen ze aan de hand van de verschillende diensten die Open2Europe aanbiedt: persrelaties, vertaling, media buying en digitale communicatie.

Over Open2Europe, www.open2europe.com

Sinds de oprichting in 2001 heeft Open2Europe als doel ondernemingen te ondersteunen in hun ontwikkeling in Europa door middel van een compleet aanbod van communicatiediensten en een vertaalservice.

Open2Europe heeft ervoor gekozen om vanuit een centrale organisatie internationale perscontacten in één plaats te groeperen, wat haar het eerste Europese agentschap maakt die persrelaties en centrale communicatie aanbiedt. Open2Europe telt vandaag 60 werknemers van meer dan 25 verschillende nationaliteiten. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor gevestigd in de regio van Parijs en heeft ook een vestiging in Calgary (Canada) om het Noord-Amerikaanse continent van dienst te zijn.

Open2Europe biedt vandaag haar services aan in 4 verschillende domeinen: consumentenproducten, duurzame ontwikkeling, high tech en bedrijfscommunicatie. Meer dan 120 bedrijven hebben gekozen voor Open2Europe, een bedrijf dat blijft groeien met een minimumritme van 30% per jaar sinds haar oprichting.