Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Datum: 15 januari 2009

Old Amsterdam snelst groeiende kaasmerk in 2008

Onlangs maakte de vereniging Nederlandse Zuivelbeurs bekend dat in 2008 meer kaas is gegeten in Nederland dan in het voorgaande jaar.*) In 2007 at Nederland per hoofd van de bevolking namelijk 17,3 kilo kaas, in 2008 steeg deze hoeveelheid naar maar liefst 17,7 kilo. Kaasmerk Old Amsterdam groeide in verhouding zelfs nog harder. De premium kaas van Westland Kaasspecialiteiten beleefde het afgelopen jaar een volumegroei van maar liefst 23%.**) Hiermee is Old Amsterdam het snelst groeiende kaasmerk van Nederland.

Old Amsterdam is 'recessieproof'

Ten gevolge van de economische onzekerheid, besparen consumenten meer en meer op voedsel, zo blijkt uit cijfers van het CBS (december 2008). Ook kiezen zij vaker voor huismerken en kopen zij bij discounters. Old Amsterdam lijkt hier vooralsnog niet onder te lijden; dit kaasmerk beleefde in 2008 juist een sterke omzetgroei van maar liefst 29%.***) "In moeilijke economische tijden kiezen consumenten voor gezelligheid en warmte binnenshuis en gaan minder de deur uit. De hang naar een stukje luxe en kwaliteit blijft echter bestaan. Old Amsterdam belichaamt het genieten van het kleine geluk en de hang naar oude tijden en blijkt daarmee dus 'recessieproof' te zijn," aldus een opgetogen Senior Brandmanager van Old Amsterdam Rogier Snoeks.

Ook voor 2009 is men optimistisch gestemd over de verdere groei van Old Amsterdam.
---