Minder invloed kredietcrisis door goede bereikbaarheid


Minder invloed kredietcrisis door goede bereikbaarheid

ZEIST, 20090115 -- Bedrijven die continu investeren in het meten en verbeteren van de kwaliteit van telefonische dienstverlening en zakelijke correspondentie per e-mail geven aan niet bang te zijn voor de kredietcrisis.

Dit blijkt uit 120.000 onderzoeksresultaten van opdrachtgevers die regelmatig bereikbaarheidsonderzoeken laten verrichten en hun medewerkers wijzen op mogelijkheden om telefonische en e-mail klantencontacten te verbeteren
(e-learning).

Logische verklaring voor deze constatering ligt in het feit dat service en kwaliteit op hoog niveau zorgen voor vertrouwen en het eerder effectueren van nieuwe opdrachten. Klantenbinding en tevredenheid stijgen en hierdoor worden zelfs klachten door klanten minder zwaar aangerekend en voor het gevoel van de klant sneller verholpen.

Nu investeringen "on hold" staan is het juist belangrijk om inzicht te krijgen in de directe kosten. Bedrijven geven aan dat hoge kosten kunnen worden bespaard door diensten die regelmatig of continu de bereikbaarheid toetsen en inzicht geven in hoe bereikbaarheid kan worden gemanaged. Vooral bewustwording bij medewerkers van het effect van goed bereikbaar zijn is effectief door het feit dat bij elk klantcontact een representatief "visitekaartje" wordt afgegeven.

Juist het management informatie systeem mijn.bereikbaarheid.info dat prestaties direct zichtbaar maakt voor management en directie draagt volgens onderzoekers bij aan het besparen van kosten. Vaak met verrassende gevolgen.

Want hoe klantgericht bent u nu werkelijk?





Ingezonden persbericht