Habbo organiseert virtuele Elfstedentocht

02/01/2009 11:15

Telegraaf Media Nederland

Amsterdam, 2 januari 2009 - Het is nu al zeker dat de Elfstedentocht dit jaar doorgaat. Op vrijdag 16 januari om 16.00 uur organiseert virtuele wereld Habbo.nl namelijk de eerste editie van de virtuele Elfstedentocht. Bezoekers van Habbo worden uitgedaagd om via de website een uitgebreid schaatsparcours te trotseren. De winnaar van deze digitale 'tocht der tochten' wacht eeuwige roem en een grote prijs.

In totaal moeten de deelnemers tweehonderd kamers in het virtuele hotel vol sneeuw en ijs doorschaatsen om de finishlijn te bereiken. Een flinke uitdaging, maar Lotus, Hotel Manager van Habbo.nl heeft hoge verwachtingen: "Met een gemiddelde leeftijd van 14,5 jaar is voor veel van onze bezoekers de 'echte tocht' meer legende dan herinnering. Op deze manier kunnen zij toch eens dit legendarische evenement meemaken. Langs de route is gratis snert en warme choco te krijgen. We verwachten dan ook dat duizenden Habbo's mee zullen doen."

Virtuele stempelposten en grote prijzen

Tijdens de tocht komen de Habbo's langs virtuele 'stempelposten' waar ze codewoorden kunnen vinden die nodig zijn om kans te maken op de hoofdprijs. De Habbo die als eerste alle codewoorden vindt en opstuurt, wint 50 Credits (de betaaleenheid in Habbo), een virtuele trofee en natuurlijk de eeuwige roem. De overige deelnemers die de tocht succesvol uitlopen krijgen een virtueel lintje en maken kans op mooie prijzen.

Live verslag via Habbo Radio

De virtuele Elfstedentocht is ook te volgen via Habbo Radio, de internet radiozender van Habbo. De DJ's van de zender (zelf ook actieve Habbo's) zullen luisteraars voorzien van live commentaar en staan uitgebreid stil bij de einduitslag. Ook in de weken voor de tocht wordt er aandacht besteed aan het evenement tijdens meerdere voorbeschouwingen.

Meer informatie over de virtuele Elfstedentocht is te vinden op de volgende pagina: http://www.habbo.nl/articles/589-doe-mee-met-de-elfstedentocht

Over Habbo

Habbo is met gemiddeld 850.000 unieke bezoekers per maand de grootste virtuele community in Nederland voor tieners en jonge volwassenen.

De magie is gebaseerd op een actieve online community en de mogelijkheid om jezelf te uiten op een creatieve en positieve manier. Tieners betreden het hotel met een eigen karakter - een Habbo. Daarmee kunnen ze op avontuur in het hotel: nieuwe vrienden maken, meedoen aan gratis games en activiteiten, hun eigen kamer aanmaken en inrichten. Daarnaast vinden er regelmatig events plaats met beroemdheden uit het echte leven en organiseert Habbo samen met maatschappelijke organisaties themamiddagen en educatieve activiteiten. Habbo.nl is als joint venture tussen het Finse Sulake Oy en de Telegraaf Tijdschriften Groep, geopend op 11 februari 2004. Wereldwijd heeft Habbo op maandbasis 10 miljoen bezoekers. Habbo richt zich op jongeren tussen de 12 en 20 jaar.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://www.habbo.nl/


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (