BOVAG

16-01-2009
Nu online: technisch infosysteem Boris

Het nieuwe technische informatiesysteem voor leden van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven is vanaf vandaag online. Met dit systeem, Boris genaamd, kunnen de bedrijven makkelijker met name jonge autos onderhouden volgens de fabrieksspecificaties. Dat is noodzakelijk om de fabrieksgarantie te waarborgen.

Tot nu toe konden onafhankelijke autobedrijven voor de verschillende merken diverse systemen van die merken raadplegen. Nu beschikken deze BOVAG-leden gratis over een systeem dat alle info overzichtelijk bundelt en ook de meest actuele informatie bevat. Wij gebruiken dan ook niet voor niets de slogan: Boris, de beste vriend van elke autotechnicus! Het getekende mannetje dat model staat voor het systeem, stelt een autotechnicus voor met een groot hoofd dat vol met de technische informatie zit, zegt voorzitter Bertho Eckhardt van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven.

Kenteken
In de servicemodule hoeft de autotechnicus slechts het kenteken in te geven en hij krijgt een overzicht van alle mogelijke onderhoudsbeurten en extra werkzaamheden. Ook kan hij eenvoudig een offerte en/of checklist aanmaken die hij eventueel kan voorzien van de kilometerstand, NAW-gegevens en het werkordernummer. Wie bepaalde informatie of documentatie niet kan vinden, kan een beroep doen op een speciale helpdesk.

Gratis voor BOVAG-leden
Het service-gedeelte van Boris is gratis voor leden van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Aanvullende informatie zoals technische gegevens, handboeken en reparatietijden zijn beschikbaar voor een bedrag dat fors onder de marktprijs ligt. Het eerste jaar krijgen de leden veertig procent korting op eventueel aanvullende modules. Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 16-01-2009