Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Warme bakker te zien op RTL-zenders en de STER
Datum: 14/01/2009

Eind januari is de warme bakker weer op de buis! Van maandag 19 tot en met zaterdag 31 januari wordt de tv-commercial van de warme bakker uitgezonden op de RTL-zenders en de STER (Nederland 1, 2 en 3). De tv-commercial brengt het vakmanschap, de passie en de grote variëteit aan producten van brood- en banketbakkers onder de aandacht van consumenten.

De tv-commercial maakt deel uit van de promotiecampagne âMet zorg gemaakt, met smaak gegetenâ van de Commissie Brood en Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA). De tv-commercial wordt ook uitgezonden van 9 tot en met 21 maart en in het najaar. Ter ondersteuning van de tv-campagne wordt in juni de radiocommercial met het bekende bakkerslied uitgezonden. De promotiecampagne richt zich op kwaliteitsbewuste boodschappers van 25 tot en met 49 jaar.

De promotiecampagne âMet zorg gemaakt, met smaak gegetenâ loopt sinds 2007. De campagne doet het erg goed, zo blijkt uit onderzoek van TNS-Nipo. Consumenten zijn nog steeds zeer positief over de tv-commercial en ook de radiocommercial met het gepassioneerd gezongen bakkerslied scoort goed. Een grote meerderheid van de consumenten vindt de commercials leuk, opvallend en geloofwaardig. En, heel belangrijk, de commercials stimuleren consumenten daadwerkelijk hun brood en banket bij de warme bakker en banketbakker te kopen.

Om maximaal te kunnen profiteren van de campagne ontvangen alle ambachtelijke brood- en banketbakkers een nieuwe poster en stickers met het âMet zorg gemaakt, met smaak gegetenâ-logo. De poster en logostickers zijn er in twee versies: voor de warme bakker en voor de banketbakker.