Elfstedentocht in Habbo groot succes

19/01/2009 12:07

Telegraaf Media Nederland

Amsterdam, 19 januari 2009 - De eerste Elfstedentocht van virtuele wereld Habbo is een groot succes geworden. Van 16 tot en met 18 januari hebben in totaal 12.863 bezoekers van de site deelgenomen aan de digitale 'tocht der tochten'. Uiteindelijk werd de Habbo met de naam Amrabat.. de grote winnaar.

Dolenthousiast was Amrabat.. over het winnen van de ongekend spannende schaatstocht. "Fantastisch! Geweldig! Ik voel me... geen idee eigenlijk. Ik weet de juiste woorden er niet voor te vinden". Als allereerste heeft deze Habbo het parcours gerond en alle stempelposten bezocht. Hij deed hier in totaal 51 minuten over. De gelukkige schaatsheld wint 50 Credits (de betaaleenheid in Habbo), een virtuele trofee en natuurlijk: eeuwige roem. Alle Habbo's die de tocht succesvol afrondden ontvingen een virtueel lintje.

Habbo's enthousiast

Twee weken lang was Habbo in de ban van deze bijzondere Elfstedentocht. Hotel Manager Lotus: "Het hele hotel was in beweging. Habbo's trainden fanatiek, organiseerden hun eigen schaatstochten en genoten massaal van virtuele snert. De legendarische Elfstedentocht kwam helemaal tot leven bij de Habbo's. Volgend jaar absoluut weer!"

Virtueel stempelschandaal

Geschiedenis herhaalde zichzelf bij dit virtuele ijsfestijn. Net als bij de Elfstedentocht van 1997 had ook deze online editie te kampen met een stempelschandaal. Verschillende Habbo's schaatsten razendsnel door de kamers, maar misten één of meerdere stempelposten. Gelukkig kon de tocht ook in het weekend geschaatst worden, zodat de pechvogels een tweede kans kregen om het virtuele lintje te bemachtigen.

Meer informatie over de winnaar van de virtuele Elfstedentocht is te vinden op de volgende pagina: http://www.habbo.nl/articles/607-de-winnaar-van-de-elfstedentocht

Over Habbo

Habbo is met gemiddeld 850.000 unieke bezoekers per maand de grootste virtuele community in Nederland voor tieners en jonge volwassenen.

De magie is gebaseerd op een actieve online community en de mogelijkheid om jezelf te uiten op een creatieve en positieve manier. Tieners betreden het hotel met een eigen karakter - een Habbo. Daarmee kunnen ze op avontuur in het hotel: nieuwe vrienden maken, meedoen aan gratis games en activiteiten, hun eigen kamer aanmaken en inrichten. Daarnaast vinden er regelmatig events plaats met beroemdheden uit het echte leven en organiseert Habbo samen met maatschappelijke organisaties themamiddagen en educatieve activiteiten. Habbo.nl is als joint venture tussen het Finse Sulake Oy en de Telegraaf Tijdschriften Groep, geopend op 11 februari 2004. Wereldwijd heeft Habbo op maandbasis 10 miljoen bezoekers. Habbo richt zich op jongeren tussen de 12 en 20 jaar.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://www.habbo.nl/


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (