Distributie én narrowcasting Sp!ts bij McDonald's

19/01/2009 12:08

Telegraaf Media Nederland

BasisMedia B.V., uitgever van Sp!ts, heeft recentelijk een exclusieve, meerjarige overeenkomst gesloten met McDonald's. Sp!ts is minimaal de komende twee jaar in 90 restaurants van McDonald's verkrijgbaar. Daarnaast voorziet Sp!ts alle restaurants van het laatste nieuws door middel van narrowcasting.

"McDonald's vindt een krachtig communicatiemedium in Sp!ts. Onze gasten zijn meer en meer op zoek naar comfort en gemak. Met Sp!ts spelen we in op deze behoefte en bieden we hun een extra service. Sp!ts maakt zo een bezoek aan McDonald's nog aangenamer", aldus Menno van der Hoeven, marketingmanager van McDonald's Nederland.

Cees Polman, commercieel directeur bij Sp!ts is blij met de samenwerking met McDonald's: "Het partnership met McDonald's zorgt voor een versterking van onze bereikspositie. Sp!ts verbetert op deze manier wederom de propositie voor haar adverteerders."

Bart Mouter, manager consumer marketing & channel development van Sp!ts zegt: "Sp!ts en McDonald's zullen elkaar versterken. Het partnership met McDonald's gaat verder dan enkel distributie. Zo produceert Sp!ts voor het narrowcastingkanaal van McDonald's het actuele nieuws. Een partnership in ontwikkeling dus."

Het partnership met Sp!ts is onderdeel van een overkoepelende media-overeenkomst tussen McDonald's Nederland en Telegraaf Media Nederland.

Over Sp!ts

Sp!ts wordt uitgegeven door BasisMedia B.V. en biedt 24 uur per dag het belangrijkste nieuws op het gebied van actualiteit, sport en entertainment. Sp!ts richt zich primair op reizigers in het openbaar vervoer die 's ochtends van huis naar werk of studie reizen. Sp!ts bereikt met haar krant dagelijks 1,7 miljoen lezers. BasisMedia B.V. is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over McDonald's

In Nederland heeft McDonald's 219 restaurants, die wekelijks door ongeveer 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 15.500 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald's vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald's wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.