Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Grootste creatieve bureau van Nederland vandaag van start 2009 ­ het jaar van User Generated Advertising

Utrecht, 20 januari 2009 ­ Sander de Jonge (23) en Lucas Tieleman (23) lanceren vandaag een nieuw marketingplatform onder de naam CreatAd (www.creatad.com). CreatAd is een online netwerk met meer dan 150 actieve creatieven. Door middel van het concept User Generated Advertising biedt CreatAd marketeers de mogelijkheid om rechtstreeks briefings uit te zetten onder creatieven. Anderzijds biedt het creatieven uit alle disciplines de mogelijkheid om werk te maken voor aansprekende merken en organisaties. Het is de bedoeling dat CreatAd in 2009 uitgroeit tot de grootste creatieve community van Nederland.

CreatAd is in 2008 opgericht door Sander de Jonge en Lucas Tieleman. Nadat verschillende financiers enthousiast waren over het concept en besloten te investeren is het digitale platform ontwikkeld. Na uitvoerige tests en een succesvolle pilotfase met Sportlife is de website vanaf 2009 voor iedere creatief en marketeer toegankelijk. Sander de Jonge, directeur: "We zien twee duidelijke trends op het internet, die van User Generated Content en die van Social Networking. Met CreatAd spelen wij in op beide trends door de krachten ervan te combineren." Samen met aansprekende merken wordt er aan de consumenten gevraagd om reclame te maken, het User Generated aspect. Vervolgens vragen we diezelfde mensen hun creatieve output te verspreiden binnen de sociale netwerken waarin ze actief zijn. Het merk benoemt één van de inzendingen tot winnaar, maar de community speelt een belangrijkere rol in het CreatAd beloningssysteem. Lucas Tieleman: "De drie inzendingen met de meeste punten, gegeven door de community, vallen ook in de prijzen. Hierdoor laat het publiek precies zien hoe een merk bij hun leeft." Je kunt CreatAd zien als het eerste virtuele online bureau van Nederland met meer aangesloten creatieven dan welk ander bureau dan ook. We denken dat het platform een mooie springplank kan zijn voor jonge creatieven, zij kunnen op een professionele manier een portfolio opbouwen door te werken voor aansprekende merken en kunnen er ook nog eens mooie geldprijzen mee verdienen!"

CreatAd richt zich met haar activiteiten vooral op innovatieve marketeers en organisaties die durven te experimenteren. Tegen een van te voren afgesproken vergoeding kunnen zij een opdracht uitzetten. De aangesloten (en veelal jonge) creatieven kunnen hier vervolgens op inschrijven. De winnaars van de competitie ontvangen een vergoeding.




Na de pilot met Sportlife heeft wijnmerk Canei zich inmiddels ook bij CreatAd als klant aangediend.

Op korte termijn zal CreatAd nieuwe klanten en additionele services voor marketeers, creatieven en bureaus bekendmaken.

Noot voor de redactie,