Persbericht

Salesforce.com toont cloud computing-oplossingen tijdens IBM Lotusphere 2009 ~ Integratie van technologie laat zien hoe klanten Salesforce CRM en IBM LotusLive kunnen samenbrengen ~

Utrecht, 20 januari 2009 - Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert nieuwe technologie waarmee de SaaS-oplossingen van salesforce.com en IBM met elkaar verbonden worden. Tijdens IBM's Lotusphere evenement laat salesforce.com zien hoe klanten Salesforce CRM, LotusLive en Lotus Notes kunnen integreren om, binnen hun eigen ondernemingen en bij hun klanten, optimaal gebruik te maken van de kracht van cloud computing.

Salesforce.com en IBM hebben ook een overeenkomst gesloten om de technologische interoperabiliteit te verstevigen en gezamenlijk klanten te ondersteunen die oplossingen gebruiken van beide ondernemingen.

"Het cloud computing-model biedt klanten een voordelige en veilige manier om hun IT-infrastructuur te beheren," aldus Polly Sumner, President, Platform, Alliances and Services bij salesforce.com. "Het samenbrengen van Salesforce CRM en LotusLive kan klanten helpen meer gebruik te maken van cloud computing tijdens het stroomlijnen van hun communicatie- en samenwerkingsprocessen."

"Met behulp van LotusLive voegen we 20 jaar ervaring met collaboratie toe aan de cloud, waardoor bedrijven slimmer kunnen werken," aldus Sean Poulley, Vice President of Online Collaboration Services bij IBM Lotus. "Wij zijn ervan overtuigd dat de combinatie van LotusLive, Lotus Notes en Salesforce CRM de wijze waarop bedrijven met hun klanten omgaan drastisch gaat vereenvoudigen en verbeteren."

Salesforce.com laat zien hoe klanten het klantbeheer dat met de Salesforce CRM-applicatie wordt uitgevoerd kunnen uitbreiden met de web conferencing- en beheermogelijkheden van LotusLive. Door deze integratie kunnen sales- en andere klantgerichte processen reiken tot buiten een onderneming. De activiteiten van teams binnen verschillende organisaties kunnen dan verbonden en beheerd worden. Bovendien kunnen klanten profiteren van de integratie van de contact- en de kalenderinformatie van de twee applicaties.

(291 woorden)