Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Inzet op zorgzame en verantwoorde hypotheekverstrekking leidt tot verdere groei.

Obvion blijft trouw aan zichzelf

Heerlen, 21 januari 2009 - Verantwoorde hypotheekverstrekking om de klant te ontzorgen blijft het uitgangspunt van Obvion. Dat de consument dit waardeert blijkt uit de verdere stijging van het marktaandeel naar 6%. Ondanks een turbulent 2008 verstevigt Obvion haar positie in een hypotheekmarkt die daalde tot ¤ 92 mld. Dit werd mogelijk dankzij een selectief distributiebeleid. Obvion kiest er bewust voor enkel met de beste intermediairs samen te werken om zo excellent advies te borgen.

Roy van Diem: "Inzet op kwaliteit heeft de afgelopen jaren geleid tot een aansprekende en succesvolle marktpositie. Obvion scherpt daarom in 2009 haar kwaliteitsstrategie verder aan. Enkel door ons te onderscheiden op kwaliteit en service is een blijvend concurrentievoordeel uit te bouwen."

De consument ontzorgen
Uit onderzoek, uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau MoneyView, blijkt dat de Obvion Basis hypotheek en de Obvion Hypotheek het beste scoren op de kwaliteit van de voorwaarden. Door hypotheken met uitstekende voorwaarden aan te bieden ontzorgt Obvion de consument. Een hypotheek moet immers 'passen' gedurende de volledige looptijd. Doordat de consument liever over zijn huis dan over zijn hypotheek praat en het inzicht in dit complexe product ontbreekt, laat de consument zich vaak leiden door het laagste rentetarief. Wanneer tijdens de levensloop van de hypotheek de markt- of persoonlijke situatie verandert, blijkt het belang van een lage rente al snel ondergeschikt. Wanneer woningen langer te koop staan, kan het doorgeven van interessante hypotheekvoorwaarden bepalend zijn voor het al dan niet doorgaan van de verkoop. Voor de adviseur is de belangrijke taak weggelegd om verder te kijken dan alleen de laagste maandlasten en een hypotheek aan te bieden die past bij de veranderende behoeften. Ook de consument dient zich goed voor te bereiden op het hypotheekgesprek. Obvion bracht daarom in 2008 'meepraten over hypotheken' uit, een hypotheekpocket boordevol nuttige, onafhankelijke informatie over hypotheken.

Vertrouwen van het intermediair
Obvion werkt uitsluitend samen met intermediairs die excellent adviseren. Hierbij ondersteunt zij haar adviseurs om zich te onderscheiden in de markt, door het organiseren van minicongressen en opleidingen. De consument krijgt zo de garantie dat hij voor advies terecht kan bij de beste adviseur in de buurt. Hypotheekadviseurs geven Obvion opnieuw de hoogste waardering als partner om zaken mee te doen. Het vertrouwen in Obvion, het nakomen van afspraken door Obvion en een goed gevoel bij Obvion, leiden tot een positief imago bij het intermediair, zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Blauw Research.

Nieuwe uitdagingen
Het laatste kwartaal van 2008 werd gekenmerkt door toenemend wantrouwen op de financiële markten. In deze tijden is kwaliteit belangrijker dan ooit. Obvion zal daarom in 2009 nog sterker inzetten op service en kwaliteit. Belangrijk hierbij is dat Obvion kiest om niet mee te gaan in de prijzenconcurrentie ten koste van duurzaamheid en kwaliteit. Obvion wil ook in de toekomst verantwoorde hypotheken tegen eerlijke tarieven blijven aanbieden.

Over Obvion
Obvion is een eigentijds hypotheekbedrijf dat zich toelegt op het verlenen van verantwoorde financiële dienstverlening door een combinatie van de beste producten, de beste service, in samenwerking met het beste intermediair. Het belang van consument en maatschappij staan daarbij voorop. Obvion opereert vanuit Heerlen en richt zich met 350 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke tussenpersonen. Dat doet Obvion, voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP, met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: open & eerlijk, onafhankelijk, snel & flexibel, professioneel, verantwoordelijk en persoonlijke aandacht.

NOOT VOOR DE REDACTIE EN

Ingezonden persbericht