Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Pluimen: meer waardering voor leidinggevenden
Ruud van den Broek is Beste Baas

Rotterdam, 21 januari 2009 - Niet alle bazen krijgen de waardering die ze verdienen. Dat geldt zeker niet voor Ruud van den Broek, directeur van FourstaR Nederland uit Rijen. Hij is door de bezoekers van www.mijnbaasverdienteenpluim.nl namelijk verkozen tot Beste Baas. Vandaag heeft Pluimen, marktleider op het gebied van beleveniscadeaus, hem de hoofdprijs overhandigd: een gouden Pluim ter waarde van E1000,- en een spetterend optreden van een gospelkoor dat hem alle lof toe zingt. Met de actie Mijn baas verdient een Pluim! vraagt Pluimen aandacht voor het feit dat bijna eenderde van de werknemers zijn leidinggevende zelden laat merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Dat gebrek aan waardering blijkt uit recent onderzoek van Ruigrok/NetPanel in opdracht van Pluimen.

Het personeel van FourstaR Nederland vormt dus een positieve uitzondering hierop. Zij hebben hun baas begin december namelijk zelf opgegeven als beste baas op de Pluimen actiewebsite www.mijnbaasverdienteenpluim.nl. Waarom? Omdat Ruud volgens zijn medewerkers "zeker weten de leukste, tofste, meest laagdrempelige, inspirerende en vooral beste baas van het jaar is!". Vervolgens hebben de bezoekers van de actiewebsite Ruud uit zes genomineerden gekozen als beste baas.

Verrassing
Joren van der Pluijm, CEO van Pluimen, is zeer te spreken over deze winnaar. "Ruud is een lichtend voorbeeld voor andere bazen: hij is een teamplayer die goed luistert naar zijn personeel en ook zijn waardering naar ze uitspreekt. Dat werkt enorm positief op de werkvloer. Met deze actie helpen wij de werknemers bij het uitspreken van waardering voor hun baas. Die kans hebben ze bij FourstaR Nederland met beide handen aangegrepen." Ruud van den Broek zelf is blij verrast door de prijs. Hij had tot een paar dagen geleden geen flauw idee dat zijn medewerkers hem hadden opgegeven voor deze wedstrijd. "Het kwam als een volslagen verrassing voor mij", zegt de directeur. "Ja, dat hebben ze goed geheim gehouden. Deze prijs is een mooi bewijs dat we een geweldig team hebben dat voor elkaar door het vuur gaat."

Creativiteitsprijs
De prijs voor de meest creatieve nominatie gaat naar John Schobben, directeur Onderwijs van het ROC De Leijgraaf. Deze 'zingende baas uit Veghel' laat volgens zijn medewerkers zijn waardering op talloze manieren merken. "De meest markante is wel dat hij ons bij speciale gelegenheden toezingt", zegt een Brabantse ROC'er over zijn baas. Het filmpje dat het onderwijsteam instuurde, bewees dit dubbel en dwars. De inzending was grappig, hartverwarmend en tekenend voor de Brabander. De vakjury heeft hem hiervoor de Zilveren Pluim ter waarde van E 500,- toegekend. En bij een creativiteitsprijs hoort ook een creatieve prijs: een workshop discodansen voor John en zijn team.

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. De verfrissende aanpak leverde Pluimen al diverse onderscheidingen en nominaties voor prijzen op. Geschenk à la Carte maakt onderdeel uit van Pluimen Holding. Voor meer informatie: www.pluimen.nl en www.geschenkalacarte.nl.

/////


Noot voor de redactie,